خبرگزاری کار ایران

رویترز نوشت:

نفت خام ایران به دغدغه بازار تبدیل شده است/ قیمت هر بشکه نفت به حدود ۸۰ دلار رسید

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۸۶۶

مشاور شرکت انرژی JBC با اشاره به تمرکز بازار بر تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: ایران به دغدغه بازار نفت خام تبدیل شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از «رویترز»، امروز -چهارشنبه- قیمت نفت به بالاترین حد خود در سال جاری بعد از کاهش ذخایر انبارهای نفت خام آمریکا و چشم‌انداز کسر توزیع نفت ایران در بازار رسید و به نگرانی‌ها درباره  تعادل تولید و مصرف دامن زد.

بر اساس گزارش این رسانه، نفت خام آتی برنت که پیش‌تر با ۲۳ سنت کاهش به ۷۸.۸۳ دلار در هر بشکه رسیده بود، سقف ۷۹.۶۶ دلار در هر بشکه را رد کرد و این بالاترین قیمت از ابتدای ماه می تاکنون بوده است. پیش از آن قیمت‌ها به بالای ۸۰ دلار در هر بشکه هم رسیده بود.

همچنین نفت خام آتی آمریکا با ۳۵ سنت افزایش به ۶۹.۶۰ دلار هر بشکه رسید.

«گردون‌گری» کارشناس حوزه نفت و گاز در شرکت جهانی HSBC گفت که ما فکر می‌کنیم اصول و بنیادهای بازار ،حامی قیمت‌های نفت خام خواهد بود و دست کم در سطوح کنونی این اتفاق می‌افتد. ما نمی‌توانیم آینده افزایش قیمت نفت برنت تا ۱۰۰ دلار را با قطعیت پیش‌بینی کنیم اما با خطرات جدی‌ روبه رو هستیم. این واقعیت که مقدار توزیع بسیار بیشتری از سوی عربستان مورد نیاز است، انکار نشدنی است.

بر اساس گزارش «رویترز»، سهام نفت خام آمریکا این هفته به ۸.۶ میلیون بشکه نفت در روز سقوط کرد. سهام نفت خام آمریکا ۷ سپتامبر به ۳۹۵.۹ میلیون بشکه رسیده بود.

رویترز تاکید کرد، خارج از آمریکا تجار روی تاثیر تحریم‌های آمریکا علیه ایران که از ماه نوامبر آغاز می‌شود، تمرکز کرده‌اند.

مشاور شرکت انرژی JBC به رویترز گفته ایران به دغدغه بازار نفت خام تبدیل شده است. چند هفته گذشته شاهد فشار بر جریان نفت خام ایران بودیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز