خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت روسیه:

مسکو می‌تواند تولید نفت خود را افزایش دهد/ باید واکنش مشتریان ایران به تحریم‌ها را رصد کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۸۶۴

وزیر نفت روسیه با بیان اینکه یک بی‌ثباتی عظیم در بازار به وجود آمده است، گفت: باید دید چطور کشورهایی که نزدیک به دو میلیون بشکه نفت از ایران در روز خریداری می‌کنند، قرار است (به تحریم ایران) واکنش نشان دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «اکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه روز چهارشنبه نسبت به تحریم‌های آمریکا علیه ایران هشدار داد و گفت: یک بی‌ثباتی عظیم در بازار به وجود آمده است.

وی افزود: (سوال اینجاست که) چطور کشورهایی که نزدیک به دو میلیون بشکه نفت از ایران در روز خریداری می‌کنند، قرار است (به تحریم ایران) واکنش نشان دهند. این وضعیت باید از نزدیک رصد شود و تصمیم درست بر مبنای این رصد اتخاذ شود.

«نواک» گفت: بازار نفت جهان به دلیل خطرات ژئوپلتیکی و اختلال در توزیع «شکننده» است.

وی در خصوص اینکه آیا بازار داغ شده و قیمت‌ها افزایش پیدا خواهد کرد یا خیر؟ گفت: روسیه می‌تواند تولیدش را افزایش دهد. روسیه پتانیسل افزایش تولید تا ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز را علاوه بر سقف تولید در اکتبر ۲۰۱۶، در میان‌مدت دارد.

اکتبر ۲۰۱۶ زمانی است که روسیه ۱۱.۲۴۷ میلیون بشکه در روز تولید کرد. این میزان بیشترین تولید روسیه بعد فروپاشی شوروی بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز