خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت روسیه مطرح کرد؛

احتمال تغییر توافق کاهش تولید نفت در پی تحریم‌های آمریکا علیه ایران

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۳۸۵

وزیر انرژی روسیه در حاشیه یک نشست اقتصادی در ولادیووستوک گفت: تعدیل و تغییر توافق کاهش تولید کنونی اواخر امسال محتمل خواهد بود .چرا که نیاز بازار در پی تحریم‌های آمریکا علیه ایران و خطراتی که برای توزیع نفت کشورهایی نظیر لیبی و ونزوئلا وجود دارد باید در نظر گرفته شود.

به گزارش ایلنا به نقل از «اس پی گلوبال»، «الکساندر نواک» وزیر نفت روسیه گفته بر این باور است که اوپک، روسیه و متحدانش در ائتلاف کاهش سقف تولید باید به توافقی درباره همکاری‌های وسیع‌تر در ماه دسامبر برسند.

وی گفته در نتیجه ما دسامبر را برای امضای این توافق مناسب می‌دانیم و این فرمت جدید همکاری‌ها از ماه ژانویه ۲۰۱۹ به اجرا در خواهد آمد.

گروه متشکل از کشورهای عضو اوپک، روسیه و متحدانشان قصد دارند طرحی که از اواخر ۲۰۱۶ مطرح کرده بودند را نهادینه کرده و ائتلاف کنونی را به یک ائتلاف دائمی تبدیل کنند. توافق کاهش تولید که در حال حاضر از ژانویه ۲۰۱۷ در جریان است، این گروه را مجبور به کاهش تولید تا ۱.۸ میلیون بشکه در روز از بازار کرده بود تا بتوانند از این طریق تعادل را به بازار برگردانند. این حرکت به افزایش قیمت نفت پس از یک دوره دوساله کاهش قیمت کمک کرده بود.

پیش‌نویس منشور همکاری‌های وسیع‌تر و دائمی این گروه هفته گذشته به رویت این خبرگزاری رسیده است. در این پیش‌نویس از همه وزرای ۲۴ کشور تولیدکننده عضو ائتلاف خواسته شده تا حداقل سالی یکبار برای مذاکره درباره سیاست‌های تولیدی و بازنگری در توزیع و ساختار تقاضا با هم دیدار داشته باشند.

نواک در پاسخ به این سوال که آیا توافق کاهش تولید نفت کنونی تا سال ۲۰۱۹ ادامه خواهد داشت یا خیر؟ گفت: همکاری‌های وسیع‌تر به عنوان یک تحول در توافق کاهش تولید کنونی به حساس می‌آید. این دو به هم وابسته‌اند. توافق همکاری‌های وسیع‌تر از توافق کنونی ناشی شده و تغییراتی در فرمت آن ایجاد خواهد کرد.

وی در حاشیه یک نشست اقتصادی در ولادیووستوک گفت: تعدیل و تغییر توافق کاهش تولید کنونی اواخر امسال محتمل خواهد بود؛ چرا که نیاز بازار در پی تحریم‌های آمریکا علیه ایران و خطراتی که برای توزیع نفت کشورهایی نظیر لیبی و ونزوئلا وجود دارد، باید در نظر گرفته شود.

نواک گفته ما می‌خواهیم شاهد بازاری باثبات باشیم و از ناهماهنگی در هر جهت جلوگیری کنیم. اگر این مساله را در نظر بگیریم باید تولید را افزایش دهیم. چنین تصمیماتی باید به مشورت گذاشته شود.

وی افزود: خیلی زود است که درباره تصمیمات نهایی در حال حاضر صحبت کنیم. ما الان باید نتیجه سه ماهه جولای تا سپتامبر را تحلیل کرده و سپس یک چهارم باقیمانده سال و یک چهارم ابتدایی سال ۲۰۱۹ را پیش‌بینی کنیم. بعد از این می‌توانیم درباره پیشنهادات بنیادین بحث کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز