خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در جمع خبرنگاران:

مذاکره با طرف عراقی برای تعدیل قیمت روادید اربعین/ درباره بازنشستگی شهرداران شبهاتی وجود دارد/ استسفاریه می‌گیریم

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۷۲۲

وزیر کشور گفت: یکی از مواردی که هنوز در خصوص راهپیمایی اربعین توافق نهایی نسبت به آن صورت نگرفته، قیمت ارز است که هنوز مشخص نیست با چه نرخی در اختیار زائران اربعین قرار خواهد گرفت. در خصوص قیمت روادید هم صحبت‌هایی صورت گرفته که در مذاکره با طرف عراقی کمی آن را تعدیل کردیم اما باز هم جای بحث برای تعدیل دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در پایان نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص راهپیمایی اربعین گفت: موضوع اربعین از موضوعات مهمی است که چهار سال است که به عهده وزارت کشور گذاشته شده است. از سال قبل که اربعین تمام شد ستاد کاملا فعال بوده است. امسال هم آمادگی‌های لازم را برای این کار داریم. اخیرا هم در یک نصف روز به بغداد رفتم.

رحمانی‌فضلی تاکید کرد:  در این سفر با وزیر کشور عراق توافقنامه‌ای  در خصوص امنیت مسیرها و اینکه ما امسال امکانات بیشتری در مرزها خواهیم داشت، امضا کردیم و مقرر شده مسیرهای جدیدی را به ما بدهند.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که هنوز توافق نهایی در مورد آن صورت نگرفته، قیمت ارز است که هنوز مشخص نیست با چه نرخی در اختیار زائران اربعین قرار خواهد گرفت. در خصوص قیمت روادید هم صحبت‌هایی صورت گرفته که در مذاکره با طرف عراقی کمی آن را تعدیل کردیم اما باز هم جای بحث برای تعدیل وجود دارد.

رحمانی‌فضلی در خصوص امکان لغو روادید گفت: ما راضی به این امر هستیم اما طرف عراقی موافقت ندارد.

وزیر کشور در خصوص قانون منع بکارگیری بازنشستگان هم گفت: همه نهادها باید خودشان را با قانون تطبیق دهند و این در خصوص وزارت کشور هم صدق می‌کند. 

وی افزود: در خصوص شهرداران هم شبهاتی وجود دارد به رغم آنکه ریاست مجلس در زمان تصویب گفتند این قانون شامل حال شهرداران می‌شود اما اعضای شورا و حقوقدان‌ها معتقد به مساله دیگری هستند که در نهایت در صورت تصویب به سمت درخواست استفساریه خواهیم رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز