خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری استان کرمان خبر داد؛

گردهمایی سران طوایف شیعه و اهل تسنن با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۶۷۵

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان از برگزاری دومین گردهمایی علماء و سران طوایف جنوب و شرق استان در کهنوج با حضور مسئولان ارشد استانی خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدباقر اسلامی اظهار داشت: این گردهمایی باحضور بیش از ۳۰۰ نفر از سران طوایف شیعه و اهل تسنن، معتمدین ،ائمه جمعه جنوب و شرق استان،مدیرکل پیشگیر های مردمی و مشارکت های مدنی معاونت اجتماعی قوه قضائیه، رئیس کل دادگستری ، سرپرست استانداری ، مدیرکل اطلاعات ، فرمانده انتظامی استان و جمعی از مسئولان قضائی و اجرایی جنوب استان، صبح پنج شنبه ۲۲ شهریور در کهنوج برگزار می شود.

این مقام قضائی خاطرنشان ساخت:دین باوری و حاکمیت ارزش های دینی در جامعه و کاهش کجروی، نابهنجاری و جرائم مستلزم باز تعریف نقش نهادهای مذهبی و مردمی است که بدون تردید اقدامات علماء، مبلغین مذهبی و معتمدین، متنفذین و سران طوایف می تواند با توجه به نقش و جایگاه ویژه ای که این افراد در طایفه و منطقه خویش دارند، با  احیای آیین های بومی و دینی از جمله کدخدامنشی  و حل مشکلات با ریش سفیدی در این زمینه بسیار موثر باشد.

وی خاطر نشان ساخت: به منظور اقدام در زمینه پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب های اجتماعی، دادگستری استان با همکاری ادارات کل امنیتی، انتظامی و امور اجتماعی و فرهنگی استانداری طی چند سال اخیر برنامه ها و اقداماتی از جمله برگزاری همایش ملی خشونت؛ چالش ها و راهکارها، برگزاری اولین گردهمایی علماء و سران طوایف جنوب و شرق استان و انعقاد میثاق نامه عدات و امنیت پایدار با امضای مسئولین ارشد استان و ائمه جمعه و سران طوایف جنوب و شرق استان طرحی و اجرا نموده است.

 این مقام قضائی هدف از اجرای دومین گردهمایی علماء و سران طوایف جنوب و شرق استان را آسیب شناسی برنامه ها و ارزیابی اقدامات و میزان اثربخشی آنها در راستای اجرای مفاد میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار با رویکرد کنتل و کاهش جرائم خشن و آسیب های مرتبط با خشونت اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز