خبرگزاری کار ایران

هشدار آمریکا به ایران، روسیه و اسد؛

با «پیامدهای ناگواری» روبه‌رو خواهید شد!

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۶۰۲

سفیر آمریکا در سازمان ملل با اشاره به عملیات بازپس‌گیری استان ادلب از تروریست‌های معارض دولت سوریه مدعی شد: در صورت حمله هوایی به استان ادلب با پیامدهای ناگواری روبه‌رو خواهید شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه «اکسپرس»، «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل به اسد، روسیه و ایران هشدار داد و مدعی شد: در صورتی که حملات هوایی در استان ادلب صورت بگیرد این سه با پیامدهای ناگواری روبه رو خواهند شد.

«نیکی هیلی» در حالی که در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره بحران سوریه سخنرانی می‌کرد، مدعی شد: «جهان شاهد تشدید آشکار نظامی‌گری از سوی اسد و متحدانش است که ارتش‌هایشان قصد بیش از ۱۰۰ حمله هوایی به استان ادلب را دارند.»

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: «اگر اسد، روسیه و ایران به این مسیر ادامه دهند، با پیامدهای ناگواری مواجه خواهند شد.»

«هیلی» همچنین گفت: من می‌خواهم بر آنچه هفته پیش گفته بودم تاکید کنم؛ رژیم اسد و هرکسی که به استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه فکر می‌کند، باید بداند آمریکا، زمانی که می‌گوید به استفاده از سلاح شیمیایی پاسخ خواهیم دید، پیگیر است. ما محکم بر سر این هشدار ایستادگی می‌کنیم.

روزنامه «اکسپرس» در ادامه نیروهای ایرانی و روسی در سوریه را تهدید کرد و مدعی شد: «تلاش ایران و روسیه برای بازپس گیری استان ادلب، یک هدف حیاتی در مبارزه با شورشیان معارض دولت اسد است. ترامپ این اقدام را مداخله نظامی می داند که می‌تواند منجر به مورد هدف قرار گرفتن نیروهای ایرانی و روسی حامی اسد شود.

«ترامپ» پیشتر در یک هشدار مستقیم به اسد گفته بود: رییس‌جمهور بشار اسد، نباید حمله‌ای بی‌پروایانه را علیه استان ادلب کلید بزند. روس‌ها و ایرانی‌ها یک اشتباه عمیق انسانی در یک تراژدی بالقوه انسانی مرتکب خواهند شد. صدها هزار نفر کشته خواهند شد. اجازه ندهید چنین اتفاقی رخ دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز