خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع:

نخستین موتور واترجت برای شناورهای تندرو ساخته شد

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۴۵۸

​رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع از ساخت نخستین موتور واترجت برای شناورهای تندرو خبر داد و تاکید کرد: ان‌شاالله در دومین همایش پیشران‌های دریایی این موتور را رونمایی خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار رستگاری در گفت‌وگویی با موضوع طرح تحول صنعت دریایی کشور گفت: سال گذشته در جلسه شورای عالی صنایع دریایی، طرح تحول صنعت دریایی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه این طرح با شناورهای ساخت داخل مطابق با سند راهبردی ۱۰ ساله صنعت دریایی اجرایی خواهد شد، اظهار داشت: با اجرای این طرح ضمن جلوگیری از خروج صدها میلیون دلار ارز از کشور، اشتغالزایی پایدار، کاهش تهدیدات ناشی از خروج شناورهای استیجاری خارجی در زمان تحریم، ارتقا توان تولید داخل، توسعه فناوری های نوین دریایی و بومی سازی زنجیره تامین را در پی خواهد داشت.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با بیان اینکه با تصویب این طرح  ۱۷۶ شناور بومی به جای شناورهای استیجاری جایگزین می‌‌‌شود، تصریح کرد: ساخت این شناورها به ارزش یک و نیم میلیارد یورو از محل صندوق ذخیره ملی انجام می‌‌‌‌شود.

رستگاری با بیان اینکه سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع جزو پیشروترین سازمان‌‌‌‌های صنعت دریایی کشور در اجرای طرح تحول صنعت دریایی کشور مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع از ۹ مدل شناورهای ارجاع شده به این سازمان، کار طراحی مفهومی، مقدماتی و مهندسی سه نوع یدکش ۱۶۰۰ اسب بخار، آتش خوار آلومینیومی و شناور پشتیبانی و خدمات سکوی فراساحل را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از شناورهای در حال ساخت، شناورهای چند منظوره به روز دنیا هستند، ابراز داشت: با چند شرکت خارجی به صورت همکار وارد کار شده‌ایم تا تکنولوژی را وارد و شاهد ارتقای توان علمی کشور در این حوزه باشیم.

معاون وزیر دفاع با بیان اینکه با اجرای این طرح بیش از چهار هزار نفر به صورت مستقیم در صنایع دریایی اشتغال پیدا می‌کنند، عنوان کرد: ان‌شاالله با اجرای این طرح کشتی‌سازی در کشور رونق پیدا کند و می‌توانیم از کوچکترین تا بزرگترین شناور را در داخل کشور طراحی و تولید کنیم و هیچ وابستگی به خارج نداشته باشیم.

رستگاری ایجاد اشتغال، خلق ثروت، ارتقاء توان صنعتی تولید داخلی، توسعه فناوری‌‌‌های نوین دریایی، بومی‌‌‌سازی شناورها و بومی‌‌‌سازی تجهیزات دریایی را از مزایای ارجای طرح تحول صنعت دریایی برشمرد و یادآور شد: امروز ان‌‌شاالله نقطه عطفی در تحول صنعت دریایی کشور خواهد بود.

وی از ساخت سازه یک شناور با طول ۹۴ متر و عرض ۱۱ متر تا پایان سال و در کمتر از یک سال توسط وزارت دفاع خبر داد و گفت: امروز با توانمندی صنعتگران حوزه دریایی می‌توانیم طی ۲ تا ۳ سال، تمامی شناورهای مورد نیاز را بسازیم.

این مقام عالی نظامی با بیان اینکه سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع توانایی ساخت شناورهای غیرنظامی را دارد، اظهار داشت: قراردادهایی با سازمان‌های مختلف از جمله شیلات و بنادر به امضا رسانده‌‌‌ایم تا شناورهایی با کاربری‌های مختلفی را برای آنها بسازیم و تاکنون ۱۸۰ شناور غیرنظامی تولید و تحویل شده است.

رستگاری با اعلام اینکه تا پایان سال دو موتور دیگر دریایی رونمایی می‌شود، تصریح کرد: موتور دیزل ۱۳۰۰ اسب بخار برای مصارف حوزه ریلی و نخستین موتور واترجت به زودی رونمایی می‌‌شود.

وی با بیان اینکه این موتور برای شناورهای تندروست که تاکنون در این حوزه تحریم بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: ان‌شاالله در دومین همایش پیشران‌های دریایی این موتور را رونمایی خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز