خبرگزاری کار ایران

ادعای بی‌‎اساس یک رسانه روس؛

درخواست وزارت خارجه ایران و بحرین از شهروندانشان برای خروج از عراق

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۹۹۰

یک پایگاه خبری روسی مدعی شد در پی اتفاقات شب گذشته در بصره عراق، وزارت خارجه ایران و بحرین از شهروندان خود خواسته اند که عراق را ترک کنند.

به گزارش ایلنا، پایگاه خبری «اسپوتنیک» نوشت: «معترضان عراقی به یک میدان نفتی در نزدیکی بصره که تحت کنترل و عملیات توسط "لوک اویل" روسیه است حمله کرده‌اند اما هیچ یک از کارکنان کمپانی یا پیمانکاران زخمی نشده‌اند.

بر اساس این گزارش، «حیدر العبادی» دستور بررسی اتفاقات شب گذشته بصره را به نیروهای امنیتی داده است. روز جمعه معترضان یکی از اماکن ریاست‌جمهوری در بصره و کنسولگری ایران را مورد حمله قرار دادند.

آژانس خبری دولت عراق اعلام کرد: «حید العبادی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح دستور تحقیقات در مورد پرسنل نیروهای امنیتی که روز گذشته مسئول حفاظت از نهادهای عراق و کنسولگری ایران در بصره بوده و از تکالیفشان به هر دلیلی سرباز زده‌ را صادر کرد.»

این رسانه در ادامه مدعی شده که وزرات خارجه ایران و بحرین از شهروندان‌شان درخواست کرده‌اند که عراق را ترک کنند. پارلمان عراق قرار است امروز ، شنبه، نشست فوق العاده‌ای با موضوع بحث درباره وضعیت بصره داشته باشد.

اسپوتنیک مدعی شده که در بیانیه‌ای که وزارت بهداشت عراق در اختیار آنها قرار داده گفته شده که تعداد زخمی‌های حملات شب گذشته در بصره به ۴۵ نفر افزایش یافته و دو تن کشته شده‌اند.

بر اساس گزارش این رسانه روس، اعتراضات بصره با افزایش مشکلات ناشی از توزیع برق و آب در گرمای تابستان بالا گرفت. دولت عراق کمیسیون ویژه‌ای با هدف رسیدگی به درخواست مردم تشکیل داد و قول داد ۱۷ میلیون دلار برای بهبود وضعیت توزیع و آب و برق در بصره تخصیص دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز