خبرگزاری کار ایران

اردوغان در نشست خبری مشترک با روحانی و پوتین:

ادلب باعث نشود روح آستانه خسارت ببیند/ دنبال راهی برای پایان دادن به تراژدی سوریه هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۸۷۲

رئیس‌جمهوری ترکیه ا اشاره به اینکه ادلب نباید باعث شود خسارت‌هایی به روح آستانه وارد شود، تاکید کرد: موضع ترکیه در مبارزه با تروریست‌ها روشن است. با روحانی رایزنی کردیم و مواضع خود را بیان کردیم. بر این موضوع تاکید کردیم در مبارزه با تروریسم دست به اقدامات عجولانه نزنیم و بر حفظ تمامیت ارضی سوریه تاکید کردیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه هم در این نشست خبری مشترک تاکید کرد: قبل از هر چیز به خاطر مهمان‌نوازی از بنده و هیات همراه از آقای روحانی تشکر می‌کنم. شاعر ایرانی سعدی شیرازی می‌گوید گر از محنت دیگران بی‌غمی نشاید که نامت نهند آدمی.

وی افزود: دلیل حضور ما جست‌وجوی راهی برای پایان دادن به تراژدی سوریه است. اجلاس ما در آستانه و سوچی و آنکارا در استقرار صلح و کاهش خشونت موثر بوده و راه آتی را در سوریه برای پایان دادن جنگ فراهم می‌کند اختلافاتی که هشت سال ادامه داشته است. البته این اختلافات یک شبه پایان نمی‌یابد ولی آستانه و سوچی کاتالیزوری برای کاهش اختلافات شد. حفظ این دستاوردها مهم است و عزم خود را امروز نشان دادیم.

اردوغان با بیان اینکه از دومین اجلاس سران در آنکارا هم در منطقه و هم فضای بین‌المللی تحولات بسیار مهمی رخ داده است، گفت: عدم کنترل می‌تواند خطرناک باشد. حمله به ادلب وضعیت دستیبابی به صلح را به تعویق می‌اندازد زیرا ادلب در حکم کل سوریه است. گام‌هایی که به غلط در این منطقه برداشته شود انعکاس‌هایی دربردارد. اعمال و روش‌های مخاطره آمیز تنها آب به آسیاب تروریست‌ها می‌ریزد. بدون اعمال تبعیضی آغوش خود را برای همه سوری‌ها باز کردیم و نمی‌خواهیم مردم ادلب این بار با بدبختی روبه رو شوند.

وی با اشاره به اینکه ادلب نباید باعث شود خسارت‌هایی به روح آستانه وارد شود، تاکید کرد: موضع ترکیه در مبارزه با تروریست‌ها روشن است. با روحانی رایزنی کردیم و مواضع خود را بیان کردیم. بر این موضوع تاکید کردیم در مبارزه با تروریسم دست به اقدامات عجولانه نزنیم و بر حفظ تمامیت ارضی سوریه تاکید کردیم.

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: در ژنو با نمایندگان سازمان ملل و معارضین گفت‌وگو کرده و آمادگی خود را برای تدوین قانون اساسی سوریه اعلام می‌کنیم.

وی ادامه داد: در نشست امروز درخصوص بازگشت مهاجران حرف زدیم و رایزنی‌های امروز را مثبت قلمداد می‌کنیم و معقتدیم باید با سازمان ملل در این باره هماهنگی شود آرزوی ما پیدا کردن راه حل‌های سیاسی و پایان دادن به جنگ براساس قطعنامه ۲۲۵۴ است در این باره این مسئله تنها بر دوش سه کشور ضامن صلح نیست و همه کشورها در این باره وظایفی برعهده دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز