خبرگزاری کار ایران

آیت الله جنتی:

در ارتباط با امام تقصیر داریم/ مرحوم حاج احمد آقا جعبه سیاه امام بود

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۵۴۳

اعضای هیأت‌ رئیسه و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز با حضور در حرم بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان‌های امام خمینی(س) تجدید میثاق کردند.

به گزارش ایلنا، در این مراسم رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ضرورت شناخت راه امام خمینی(س) گفت: تنها راه نجات اسلام و مسلمین از فسادها و شروری که ما را احاطه کرده راه امام است. اگر راه امام را بشناسیم و پشت سر او برویم همه کارها اصلاح می شود.

 آیت الله احمد جنتی گفت: راجع به حضرت امام هرچه مطالعه می کنم ناراحتیم بیشتر می شود که هنوز ایشان را نشناخته ایم و راهنمایی های ایشان را عمل نمی کنیم. در ارتباط با ایشان قصور و تقصیر داریم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری مرحوم حاج احمد آقا را جعبه سیاه امام دانست و افزود: ما خیلی دلمان می خواست ایشان عمر طولانی داشت و اطلاعاتی که از حالات شخصی امام داشت و دیگران معمولا نداشتتد را از ایشان پیگیری کنیم که متاسفانه ایشان هم از دست ما رفتند.

وی با تاکید بر اینکه آثار امام در حد یک عبادت خواندنی است، اظهار داشت: اگر بتوانیم در دنیا کلاس های امام شناسی بگذاریم از کارهای بسیار لازم و پر مشتری است. ولی در دانشگاه های خودمان هم این کار را نکردیم. دانشگاه های ما کلاس امام شناسی بگذارند؛ مخصوصا در دانشکده الهیات که آثارش بیشتر است. این خلا موجود است. در حوزه های علمیه چرا کلاس امام شناسی نداریم؟

آیت الله جنتی تاکید کرد: وجود امام شناخته شده نیست و مخصوصا نسلی که بعد از پیروزی انقلاب و رحلت امام به دنیا آمدهاند ایشان را نمی شناسند. امام عنصری است که من هرچه فکر می کنم در عالم اسلام، بعد از ائمه(ع)، نمی توانم نظیرش را پیدا کنم.

وی با اشاره به اینکه امام را باید در کلماتش شناخت،  افزود: متاسفانه نتوانستیم امام را بشناسیم و خیلی مدیون هستیم. تنها راه نجات اسلام و مسلمین از فسادها و شروری که ما را احاطه کرده راه امام است. اگر راه امام را بشناسیم و پشت سر او برویم همه کارها اصلاح می شود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه از امام و پیروان امام این انقلاب درست شد، تصریح کرد: امام در پیشاپیش همه و علما و جوانان پشت سر امام حرکت کردند و حکومت اسلامی برقرار شد؛ نورافشانی شد که هنوز هم دنیا را روشن می کند و تا ظهور امام زمان(عج) ادامه دارد.

وی ادامه داد: امام در کشورهای مختلف خیلی عاشق دارد. مخصوصا ما خبرگان باید بیش از همه دنبال پیدا کردن و ادامه دادن راه امام باشیم و امام را به جوانان معرفی کنیم. از نظر معرفت، عمل، اخلاق و سیاسی خیلی عقب هستیم و این عقب افتادگی ما را به اینجا رسانده است که مشکلات زیادی پیدا کرده ایم‌.

وی در ابتدای سخنان خود گفت: از برادر عزیزمان حاج حسن آقا (حفظه الله) تشکر می‌کنم که به خوبی حرم امام را اداره و خدمتگذاری می کنند. ان شاء الله خداوند توفیقاتشان را روز افزون کند و اجر دنیا و آخرت به ایشان و همه خدمتگزاران این درگاه عطاء بفرماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز