خبرگزاری کار ایران

نتایج نظرسنجی از ۵ سال سخنگویی محمدباقر نوبخت منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۸۷۶

نتایج یک نظرسنجی از ۵ سال سخنگویی محمدباقر نوبخت در دولت بین اهالی رسانه و خبرنگاران این حوزه نشان می‌دهد که او توانسته نمره قابل قبولی را کسب کند.

به گزارش ایلنا، محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه که ۵ سال سخنگویی دولت حسن روحانی را بر عهده داشت، ماه گذشته و با درخواست خود از حجت‌الاسلام حسن روحانی از این مقام کنار رفت. بر همین اساس طبق نظرسنجی که بین خبرنگاران حوزه دولت برای ارزیابی کم و کیف جلسات سخنگو صورت گرفته نتایج جالبی بدست آمده که در متن زیر به جزئیات آن اشاره می‌شود.

نتایج این نظرسنجی که از اهالی رسانه و خبرنگاران حوزه دولت  درباره عملکرد ۵ساله سخنگوی دولت تدبیر و امید گرفته شده نشان می‌دهد که بیش از ۹۰ درصد  از پرسش شوندگان، عملکرد محمدباقر نوبخت به عنوان سخنگوی دولت را مناسب ارزیابی می‌کنند؛ ضمن اینکه براساس این نظرسنجی بیش از ۹۵درصد پرسش شوندگان معتقدند که فردی که به عنوان سخنگوی بعدی دولت انتخاب می‌شود باید به دور از جهت‌گیری‌های سیاسی پاسخگوی گروه‌های مختلف رسانه‌ای در کشورمان باشد.

۸۸درصد از پاسخ دهندگان در خصوص این پرسش که روحیه بی‌طرفی محمدباقر نوبخت به عنوان سخنگوی دولت و آمادگی او برای شنیدن افکار و ایده‌های مختلف را چگونه ارزابی می‌کنید؛ روحیه بی‌طرفی سخنگوی دولت را عالی یا خوب ارزابی کردند و تنها ۱۱.۷درصد پاسخ دهندگان در پاسخ به این پرسش روحیه بی‌طرفی او را متوسط ارزیابی کردند.

بر اساس این نظرسنجی  ۸۵ درصد از پرسش شوندگان  گفته اند که از نحوه هماهنگی‌های جلسات سخنگویی دولت رضایت کامل دارند و تنها ۶.۸درصد معتقد بودند که در برخی موارد ناهماهنگی‌هایی برای حضور در جلسات مشاهده کرده‌اند.

۸۵ درصد از پرسش شوندگان در پاسخ به این پرسش که آیا به نظر شما تغییر سخنگوی دولت در شرایط فعلی کشور تصمیم درستی بوده؛ اعلام کرده‌اند که خیر. این تصمیم را تصمیم درستی نمی‌دانند و تنها ۹درصد از پرسش شوندگان این تغییر را مطلوب ارزیابی کرده‌اند. حدود ۶درصد هم اعلام کرده‌اند که در پاسخ به این پرسش نظری ندارند.

اما ۷۰درصد پرسش شوندگان در پاسخ به این پرسش که آیا به نظر شما نحوه پاسخگویی سخنگوی دولت از شفافیت و صراحت کافی برخوردار بود؟ اعلام کرده‌اند که از منظر آنها پاسخ‌های نوبخت از صراحت کافی برخوردار بود و ۱۵درصد پاسخ دهندگان اعلام کرده‌اند که پاسخ‌ها به اندازه کافی از صراحت و شفافیت برخوردار نبوده‌اند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز