خبرگزاری کار ایران

مصری در جمع خبرنگاران:

مجلس امروز یک گفت‌وگوی ملی ارائه داد

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۹۰۱

نماینده مردم کرمانشاه گفت: مجلس جای تخاصم نیست بلکه جای ارائه کلام است و در نهایت نیازی به داد و فریاد و تهمت نیست، اظهارنظر نماینده با رای نماینده متجلی خواهد شد. امروز با ارائه و انجام یک گفت‌وگوی ملی به این نتیجه رسیدیم که بحث‌ها اینطور پیش برود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عبدالرضا مصری پس از پایان رای‌گیری مجلس درباره سوال از رئیس‌جمهور، در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به حاشیه‌هایی که در جلسات استیضاح وزیران اتفاق افتاده بود، گفت: ما نسبت به رویه‌هایی که ناخواسته در جلسات قبلی ایجاد شد و نقطه اوج آن را در استیضاح وزیر کار دیدیم، متاسفیم و این رفتارها برای نمایندگان قابل قبول نبود.

وی تاکید کرد: امروز شاهد بودم که نمایندگان سوال‌کننده بر محتوای کلام صحبت می‌کردند و رعایت حرمت حفظ شد و تریبون مجلس به مسائل استدلالی پرداخت و برای این منظور یک برنامه‌ریزی منسجم انجام شده بود و علت آن این بود که به دنیا بفهمانیم آنچه در قانون اساسی ما وجود دارد، می‌تواند در قالب منطق و چارچوب صورت بگیرد و افراد حرف همدیگر را بشنوند اما در رای‌گیری نظر خود را ابراز دارند.

نماینده مردم کرمانشاه تصریح کرد: مجلس جای تخاصم نیست، بلکه جای ارائه کلام است و در نهایت نیازی به داد و فریاد و تهمت نیست، اظهارنظر نماینده با رای نماینده متجلی خواهد شد. امروز با ارائه و انجام یک گفت‌وگوی ملی به این نتیجه رسیدیم که بحث‌ها اینطور پیش برود.

مصری خاطرنشان کرد: فردا شروعی است به سمت چهار سوالی که نمایندگان قانع نشدند و باید برنامه‌ها و لوایح دولت را در این باره ببینیم. امروز یک شروع است و یک پایان نیست. نمایندگان آمادگی دارند در کمک به دولت در خدمت دولت باشند. امیدواریم بتوانیم بر اساس اخلاق اسلامی گفت‌وگوی سازنده داشته باشیم.

مصری با بیان این که نمایندگان آماده کمک به دولت برای حل مشکلات هستند، افزود:‌ بخشی از فضای امروز حاصل تلاش خبرنگاران بود و امیدواریم مجلس در ادامه به سمت و سویی برود که صرفا ارکان موضوعات در تریبون مطرح و اخلاق اسلامی رعایت شود. طبق آیین نامه  پاسخ‌های رئیس جمهور که  قانع کننده تشخیص داده نشده به قوه قضاییه ارجاع می‌شود و مابقی به تشخیص قاضی بستگی دارد که آیا این مصداق عدم اجرای تکالیف دولت است یا خیر؟اما ما به دنبال اصلاح امور هستیم و امیدواریم دولت خودش برای اعمال این اصلاحات اقدام عملی کند. مجلس هم در صورتی که نیاز باشد به دولت کمک خواهد کرد. ما همچنین آمادگی این را داریم که اتاق فکر مشترک با دولت تشکیل بدهیم و برای رفع مشکلات چاره اندیشی کنیم.

وی در خصوص موسسات اعتباری بیان کرد:  ۲۰ هزار میلیارد تومان از طرف بانک مرکزی و از منابع ملی برای کسانی که در بخش موسسات خسارت دیدند پرداخت شده ما به دنبال مچ گیری نیستیم بلکه به دنبال نتیجه‌ایم و همین دغدغه‌ی نمایندگان درباره‌ی موسسات بود که باعث شد ۹۰ درصد کسانی که از موسسات طلب داشتند به طلب خود برسند.

وی درباره‌ی اظهارات یکی از نمایندگان سوال کننده مبنی بر احتمال کلید زدن استیضاح رئیس جمهور افزود: من به نظر شخصی افراد کاری ندارم اما سوال کنندگان به دنبال این موضوع نبودند بلکه به دنبال اصلاح امور و حل مشکل مردم هستند.

مصری در بخش دیگری از اظهاراتش اقدام دولت در مورد تعیین نرخ ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای ارز را خلاف قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر پیش بینی ارز به نرخ شناور مدیریت شده عنوان کرد و گفت: ما همچنین از روز اول گفتیم که باید بازار ثانویه تشکیل شود، اما این اتفاق نیفتاد و دولت بعد از دو سه ماه قانع شد که این کار را انجام دهد که همین امر باعث شد شتاب نرخ ارز قدری کاهش یابد. ما معتقدیم در ادامه رونق بازار ثانویه و ایجاد اطمینان برای عرضه کنندگان دولت باعث کاهش نرخ ارز خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز