خبرگزاری کار ایران

محسنی اژه‌ای:

در مورد تهیدید رئیس‌جمهور در قم و تهران پرونده تشکیل شده است/ ندیدم رحیم‌پور ازغدی در سخنانش مرتکب جرمی شده باشد

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۰۷۶

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در قم مطالبی گفته شد و شعارهایی داده شد و شعاری نوشته شد که از ناحیه بسیاری از افراد محکوم و رد شد. دستگاه قضایی به عنوان مدعی‌العموم موضوع را در دستور کار قرار داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی درباره اتفاقات مدرسه فیضیه، اینکه آیا کسی احضار شده و آیا با توجه به بیانیه مراجع فرد سخنران اتهامی متوجهش هست یا خیر و مساله تهدید رئیس‌جمهور در قم و تهران گفت: توهین مقامات در قانون پیش‌بینی شده است و در خصوص رییس جمهور هم که یکی از مقامات کشور است نیاز به شکایت خصوصی نیست و مدعی‌العموم هم می‌تواند ورود کند. تهدید هم جرم است در مورد هر دو مورد قم و تهران پرونده تشکیل شده در قم دادسرای ویژه مسئول است.

وی افزود: در این موارد تحقیقات میدانی صورت می‌گیرد  مواردی که لازم است کسی احضار شود، می‌شود من از دادگاه ویژه خبر ندارم از مسئولی پرسیدم گفت از روز اول شروع به کار کردیم ولی نپرسیدم کسی احضار رسمی شده یا نه.

محسنی اژه‌ای در مورد اتهام سخنران هم گفت: من چیزی از سخنران نشنیدم البته کل سخنرانی را نشنیدم تا جایی که شنیدم عنوان مجرمانه نداشت مگر کسی ادعا کند به او توهین شده است. از ناحیه رحیم‌پور ازغدی تا جایی که من دیدم ارتکاب جرمی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: اتفاقی در قم افتاد که در آنجا مطالبی گفته شد و شعارهایی داده شد و شعاری نوشته شد که از ناحیه بسیاری از افراد محکوم و رد شد. دستگاه قضایی به عنوان مدعی‌العموم موضوع را در دستور کار قرار داد در دادسرای ویژه روحانیت پرونده‌ای تشکیل شده و سیستم اطلاعاتی هم آن را دنبال می‌کند که قضیه روشن و تصمیم مقتضی اتخاذ شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز