خبرگزاری کار ایران

بهادری در موافقت با استیضاح کرباسیان:

وزیر اقتصاد نمی‌تواند تئوری‌پردازی کند/ به اقتصاد حتی به اندازه فوتبال اهمیت ندادیم

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۷۴۱

نماینده ارومیه تاکید کرد: ما حتی به اقتصاد به اندازه فوتبال اهمیت نداده‌ایم، وقتی می‌بینیم در فوتبال مربی متخصص نداریم از کشورهای خارج می‌آوریم اما در اقتصاد در همین حد هم اهمیت داده نشده است. وزارت اقتصاد توان هماهنگی را ندارد، تئوری ندارد و وزیر اقتصاد نمی‌تواند تئوری‌پردازی کند. آقای روحانی با وصله و پینه نمی‌توان کابینه را اداره کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، هادی بهادری در موافقت با استیضاح وزیر اقتصاد گفت: من در وهله اول از آقای روحانی گلایه دارم که در راس وزارت اقتصاد، آدم اقتصاددان وجود ندارد. وزارت اقتصاد در کابینه به هماهنگ‌کننده چند اداره تقلیل پیدا کرده است و به بحث تخصص هیچ توجهی نشده است و هر جایی ما به تخصص توجه نکردیم، آسیب‌های جدی دیده‌ایم.

وی افزود: ما حتی به اقتصاد به اندازه فوتبال اهمیت نداده‌ایم، وقتی می‌بینیم در فوتبال مربی متخصص نداریم از کشورهای خارج می‌آوریم اما در اقتصاد در همین حد هم اهمیت داده نشده است. وزارت اقتصاد توان هماهنگی را ندارد، تئوری ندارد و وزیر اقتصاد نمی‌تواند تئوری‌پردازی کند. آقای روحانی با وصله و پینه نمی‌توان کابینه را اداره کرد.

بهادری متذکر شد: تذکر بعدی من به خود شماست، آقای کرباسیان حالا که به شما پیشنهاد وزارت اقتصاد را دادند چرا پذیرفتید؟ شما که خود گفتید اقتصاد کلان نمی‌دانید چرا استعفا ندادید و عذرخواهی نکردید؟ وضعیت مردم را می‌دانید؟ می‌دانید ریشه گرانی در وزارت شماست؟ می‌دانید اگر می‌توانستید گرانی را کنترل کنید این وضعیت مردم نبود؟

وی افزود: می‌دانید بانک‌ها در سود تولیدی‌ها شریک هستند؟ برای تولید یک سال تا دو سال زمان می‌برد که سرمایه‌گذاری شود؟ می‌دانید وام‌ها مسدود می‌شود؟ آقای کرباسیان می‌دانید بند و تبصره ۱۶ هنوز اجرا نشده است؟ گمرک شما باعث شده امروز تلنباری از محصولات که در حال فاسد شدن هستند در انبارها وجود داشته باشد. آیا می‌دانید قاچاق از مبادی گمرک انجام می‌شود؟ می‌دانید اصناف بیچاره شده کسانی که سکه خریدند باید مالیات دهند؟ می‌دانید تولیدکنندگان در زندان هستند و عدالت مالیاتی وجود ندارد؟ مالیات یک استان در یک صنف با استان دیگر متفاوت است؟

بهادری خطاب به وزیر اقتصاد گفت: شما انسان خوش‌برخورد و خوش‌منشی هستید اما به رغم این موضوع توانایی هماهنگی تیم اقتصادی را ندارید. از همکاران عزیز خواهش می‌کنم با رای به استیضاح وزیر اقتصاد اجازه آسیب بیشتر به این وزارتخانه و وضعیت معیشت مردم را ندهند تحریم‌ها هنوز آغاز نشده وضع کشور این است.

وی گفت: با رای به استیضاح وزیر اقتصاد فرصت استفاده از نخبگان را بدهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز