خبرگزاری کار ایران

بهادری:

باید برای تمام شهرهای کشور مطالعات ریسک زلزله را انجام دهیم

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۱۹۶

نماینده ارومیه گفت: نگاه دنیا به زلزله مدیریت خود زلزله نیست بلکه مدیریت ریسک زلزله است ما هم اکنون باید برای تمام شهرهای کشور مطالعات ریسک زلزله را انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، هادی بهادری در صحن علنی مجلس درباره زلزله کرمانشاه گفت: ما کمبود سیستم‌های ارزیابی و لرزه‌نگاری‌ها را در سطح کشور داریم ما نمی‌توانیم داده‌های لحظه‌ای مناسبی را به دست آوریم در بسیاری از شهرها و استان‌های ما این لرزه‌نگارها به تعداد انگشتان دست هم نیست و اما در برخی از کشورها تعداد این لرزه‌نگارها به هزاران می‌رسد.

وی با اشاره به نگاه حاکمان و سیاست‌گذاران به موضوع زلزله گفت: نگاه ما درمان محور است تا پیشگیری محور. هر ۱۰ سال یک بار زلزله هفت ریشتری داشته‌ایم در ۵۰ سال گذشته پنج زلزله هفت ریشتری داشته‌ایم و در ۸، ۹ سال آینده هم این امکان وجود دارد و این دیگر در دست ما نیست بلکه رفتار زمین است.

نماینده مردم ارومیه تصریح کرد: نگاه دنیا به زلزله مدیریت خود زلزله نیست بلکه مدیریت ریسک زلزله است ما هم اکنون باید برای تمام شهرهای کشور مطالعات ریسک زلزله را انجام دهیم و این مطالعات باید در طرح‌های تفصیلی جامع شهرها بررسی شود.

وی تاکید کرد: دولت و وزارت راه و شهرسازی باید برنامه‌های جدی در کاهش ریسک و پیشگیری داشته باشند اما تاکنون اراده سیاسی برای انجام آن وجود نداشته است.

بهادری خاطرنشان کرد: زلزله ۷.۲ ریشتری با ۶۰۰ کشته یک پیشرفت است اما برای پیشگیری باید تلاش بیشتری صورت بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز