خبرگزاری کار ایران

در صحن علنی صورت گرفت؛

قانع شدن محجوب و قاضی‌پور از توضیحات وزیر نفت درباره آتش سوزی‌های مکرر در پالایشگاه ها

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۷۸۱

نمایندگان سوال کننده از وزیر نفت در خصوص بالا بودن میزان آتش سوزی در پالایشگاه های کشور از پاسخ های زنگنه قانع شدند.

به گزارش ایلنا، علیرضا محجوب و نادر قاضی پور در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۲۹ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان طرح سوال از وزیر نفت در خصوص اینکه چرا میزان آتش سوزی در پالایشگاه های کشور بالا است، بعد از استماع توضیحات بیژن نامدار زنگنه از پاسخ های وی قانع شد.

براساس این گزارش، اسدالله قره خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در توضیح سوال مورد نظر قاضی پور و محجوب از وزیر نفت،گفت: کمیسیون انرژی بررسی های خود را در خصوص سوال دو تن از نمایندگان مجلس انجام داد و سوال نمایندگان را مبنی بر اینکه چرا مکررا در پالایشگاه های کشور شاهد آتش سوزی هستیم؟ چرا نسبت به علت یابی و جلوگیری از به وقوع پیوستن چنین حوادثی اقدام نمی نمایید؟ تا به کی شاهد تحمیل هزینه های جانی و مالی در آن ها خواهیم بود؟ در کمیسیون انرژی مورد بررسی قرار داد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زنگنه در کمیسیون این موضوع را بیان کرد که در جریان خصوصی سازی صنعت نفت به نظام رگولاتوری توجه کافی نشده است به گونه ای که در حال حاضر وزیر نفت امکان نظارت بر پالایشگاه ها و پتروشیمی ها را ندارد البته وزیر نفت عنوان کرد که دستورالعمل هایی در خصوص الزامات ایمنی در مجتمع های صنعت نفت ابلاغ شده است اما ابزاری برای کنترل و تنبیه خاطیان وجود ندارد.

قره خانی ادامه داد: در پایان آقای قاضی پور نماینده سوال کننده از وزیر نفت از پاسخ های وزیر در کمیسیون قانع نشد، براین اساس کمیسیون انرژی مجلس به استناد ماده ۲۰۹ آیین نامه داخلی مجلس قلمرو سوال را ملی تشخیص داد و بر این اساس گزارش کمیسیون در این رابطه قرائت شد.

گفتنی است محجوب و قاضی پور بعد از توضیحات وزیر نفت در خصوص سوال خود از پاسخ های زنگنه قانع شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز