خبرگزاری کار ایران

واکنش رئوفیان به مانیفست قالیباف:/تکرار/

نوع نگاه نواصولگرایان به موضوع انتخابات آسیب‌رسان است/ تاریخ مصرف تصمیمات چندنفره گذشته است

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۶۰۶

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین گفت: اینکه هر فرد حرفی بزند و بعد هم فکر کنند که وحدت این است که چندنفر شاخص جمع شوند، این را در جمنا اجرا کردند که شکست بسیار تلخی بود.

ابوالقاسم رئوفیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره وضعیت امروز اصولگرایان در صحنه سیاسی کشور گفت: توصیه می‌کنم همانطور که اصولگرایان همچون دوره‌های گذشته در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس و شوراها حضور داشته‌اند، یک بازخوانی دقیق نسبت به نحوه ورود به عرصه انتخابات و نحوه تعامل احزاب و گروه‌های سیاسی اصولگرا با یکدیگر داشته باشند.

وی با اشاره به مولفه‌های تصمیم‌گیری در نهایی کردن برنامه‌های انتخاباتی تصریح کرد: در جریان اصولگرایی باید هسته تصمیم‌گیری جای خود را به هسته اجرایی بدهد و تصمیم‌گیری را به خردجمعی بسپارد، در این صورت هسته مدیریتی مجری مصوباتی است که در مجمع عمومی دبیران کل احزاب و گروه‌ها و فعالان و نخبگان سیاسی از جبهه اصولگرایی به تصویب می‌رسد.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: به این دلیل که همین گروه‌ها در سالیان گذشته به طور صحیح مهندسی نشد، آسیب‌های جدی را به جبهه بزرگ اصولگرایان وارد آورد، در نتیجه باید در یک بازنگری آسیب‌شناسی شود.  باید سیاست گذاری‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و نحوه فراخوان و تصمیم‌گیری‌ها در هسته مرکزی مطالعه شود که در گذشته نوعا به نظرات طیف‌های اصولگرا توجه نشده یا به صورت گزینشی توجه شده است.  

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین درباره مانیفست اعلام شده از سوی محمدباقر قالیباف مبنی بر تفکر نواصولگرایی در کشور، اظهار داشت: من نوع نگاه خود این‌ها به موضوع انتخابات را  آسیب می‌دانم. نوع رفتار انتخاباتی این آقایان را که همواره از موضع برادر بزرگتری خود را تصمیم‌گیر و دیگران را تصمیم‌پذیر می‌دانند، یک آسیب می‌دانم. امروز دیگر این روش‌ها جواب نمی‌دهد و بارها تجربه شده است.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که می‌خواهند مدیریت و ساماندهی کنند نباید چهره‌هایی باشند که علیرغم حسن‌نیت‌شان در چند انتخابات گذشته نتوانستند اعتماد جامعه هدف خود را جلب کنند. شخصیت‌ها و طیف‌هایی که در گذشته بریدند و دوختند بدانند که اکنون نمی‌توانند مدعی ترسیم نقشه راه و منتظر تبعیت دیگران از آن باشند و آسیب‌شناسی کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به روش‌هایی که در گذشته در جریان اصولگرایی بارها به اشتباه تکرار شده است، گفت: تمام مدعیان احزاب اصولگرایی باید به تشکیل مجمع نمایندگان احزاب و گروه‌های سیاسی اصولگرا تن بدهند، پارلمانی که در آن داوطلبان عضویت در هسته اجرایی با رای نمایندگان احزاب انتخاب شوند و در هسته اجرایی به وظایفی که همین مجمع برای آنان تصویب و ابلاغ می‌کند بپردازند، به نظر من تنها راه برون رفت از وضع موجود و رسیدن به اجماع نسبی قابل قبول و تعیین‌کننده است. اینکه هر فرد حرفی بزند و بعد هم فکر کند که وحدت این است که چندنفر شاخص جمع شوند، این را در جمنا اجرا کردند که شکست بسیار تلخی بود.

رئوفیان ادامه داد: با ایجاد پارلمان احزاب اصولگرا دیگر مدل هسته تصمیم‌گیری و تاریخ مصرف اینکه چند نفر دور هم بنشینند و به تصمیمی برسند سپری خواهد شد و به نظر من این پوست اندازی لازم است.

وی با اشاره به روی کار آمدن احمدی‌نژاد در دولت‌های نهم و دهم عنوان کرد: چگونه مدیریت شد که احمدی‌نژاد در دولت دهم رئیس‌جمهور شد و هیچ کدام از احزاب اصولگرایی را قبول نکرد و کار خود را انجام داد؟ اگر می‌خواهیم مجلس بعدی مجلسی پاسخگو باشد، همه احزاب اصلاح‌طلب و اصولگرا باید به افکار عمومی احترام بگذارند و با تصمیم جمعی نقشه راه خود را ترسیم کنند و اینجاست که دیگر اعمال نظرات شخصی و تصمیم یک گروه چند نفره و شیخوخیت کنار می‌رود و برایند عقل جمعی محور تصمیم‌گیری‌ها می‌شود.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین با بیان اینکه وحدت نیازمند ابزار و لوازم است، یادآور شد: باید توجه شود آن مولفه‌ها و ابزاری که ما را به سمت و سوی یک اجماع نسبی اثربخش سوق می‌دهد، شکل‌گیری مجمع نمایندگان احزاب و گروه‌های سیاسی است که در آن اعضای کمیته اجرایی و هسته مدیریتی از سوی مجمع نمایندگان انتخاب و توسط آنان برنامه تدوین و برای تصویب به پارلمان تسلیم و پس از تصویب توسط تیم اجرایی به مرحله اجرا گذاشته می شود.

رئوفیان گفت: همه محترم هستند اما هرکدام از این شخصیت‌هایی که احترامشان واجب و وجودشان هم مغتنم است اگر بخواهند جزیره ای عمل کنند و خود را محور تصمیم گیری بدانند این محکوم به شکست است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز