خبرگزاری کار ایران

میرزایی‌نیکو در گفت‌وگو با ایلنا:

دلایل افزایش بدهی شهرداری‌ها/وزارت کشور بودجه‌ای ندارد که به شهرداری‌ها کمک کند/سرمایه‌گذاری، بستری غیرامنیتی و به دور از تحریم می‌خواهد

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۴۲۸

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: شهرفروشی و تغییر کاربری عادت شهرداری‌ها بوده است و فروش شهر را به عنوان درآمد عایدی استفاده می‌کردند و الان جلوی آن گرفته شده است بنابراین یا ظرفیت پر شده یا اینقدر فروخته‌اند که دیگر جایی برای این قضیه باقی نمانده است. این‌ها دلایلی است که بدهی آن‌ها را همچنان افزون می‌کند در نتیجه باید فکر کنند تا درآمد پایدار برای شهرها ایجاد شود.

قاسم میرزایی‌نیکو در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره بدهی شهرداری‌های کشور و انتقاداتی که از سوی برخی به شهرداری و شهردار تهران وارد است، گفت: انتقادات در این زمینه وجود دارد و کسی که کار می‌کند انتقاداتی به او وارد است. کسی که دیکته ننویسد غلط هم ندارد اما به نظر من شورای شهر است که می‌تواند این را تصحیح کند و به جای قیل و قال روش‌ها را تصحیح کند و نقشه راه را درست کند و با شهردار به تعامل بهتری برسند.

وی درباره بدهی شهرداری‌ها گفت: دقیقا به دلیل عدم توجه به دخل و خرج‌ها شهرداری‌های کلان شهرها همه بدهی دارند و بدهی‌های زیادی هم دارند و به نظر من شورای شهرها هم هزینه و فایده‌ها را خوب کنترل نکردند و بررسی دقیق انجام ندادند.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: شهرفروشی و تغییر کاربری عادت شهرداری‌ها بوده است و فروش‌ شهر را به عنوان درآمد عایدی استفاده می‌کردند و الان جلوی آن گرفته شده است، بنابراین یا ظرفیت پر شده یا اینقدر فروخته‌اند که دیگر جایی برای این قضیه باقی نمانده است. این‌ها دلایلی است که بدهی آن‌ها را همچنان افزون می‌کند در نتیجه باید فکر کنند تا درآمد پایدار برای شهرها ایجاد شود.

وی با بیان اینکه درآمد پایدار نیازمند سرمایه‌گذاری است، گفت: سرمایه‌گذاری شرایط مثبت و بستری غیرامنیتی و به دور از تحریم می‌خواهد که همه این‌ها به هم مربوط است و اگر درست نشود، سرمایه‌گذاران اعتماد پیدا نمی‌کند که در اینجا سرمایه‌گذاری کند چراکه می‌گویند در جاهای دیگر بهره بیشتری کسب خواهیم کرد.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم اظهار داشت: وزارت کشور هم بودجه‌ای ندارد که به شهرداری‌ها کمک کند درنتیجه بودجه‌ای که برای مراتب دهیاری‌ها و شهرداری‌ها وجود دارد یک ریالش هم تا امروز که پنج ماه می‌گذرد، به وزارت کشور پرداخت نشده است.

میرزایی‌نیکو با تایید اینکه ایجاد درآمد پایدار به زمان زیادی نیاز دارد، گفت: شهرداری‌ها در این شرایط باید طرح‌های کوتاه‌مدت خود را بررسی کنند و به نقطه اجرا برسانند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز