خبرگزاری کار ایران

وکیلی در نشست خبری:

سوال از رئیس‌جمهوردر شرایط فعلی یک نوع انحراف است

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۹۸۷

نماینده تهران گفت: در شرایط فعلی سوال از رئیس‌جمهور یک نوع انحراف است، نباید از رئیس‌جمهور درباره عامل وضع موجود سوال کرد ابتدا باید مشخص شود عامل ایجاد وضع کنونی کدام متغییرهاست بعد آقای رئیس‌جمهور را به سلابه بکشیم که چرا نتوانسته کشور را از وضع موجود خارج کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا ، محمدعلی وکیلی در نشست ضرورت سوال از رئیس‌جمهور با بیان اینکه خوشبختانه ساختار قانون اساسی پاسخگو بودن است، گفت: ابزارهای گوناگونی برای پاسخگویی به مجلس وجود دارد.

وی تاکید کرد: جریان ما نمی‌تواند مخالف سوال و استیضاح از رئیس‌جمهور باشد. تابوی سوال از رئیس‌جمهور برای ما معنی ندارد.

عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: همیشه یک تابو وجود داشت که ما از این ابزار استفاده نکنیم. در شرایط کنونی با استفاده از ابزار سوال از رئیس‌جمهور مخالفتی نداریم. در یک سال گذشته وظیفه این امر بر عهده من بوده است و همه می‌دانند بیطرف هستم.

نماینده مردم تهران با اشاره به سخنان نماینده مردم خمینی‌شهر مبنی بر این که نمایندگان تهران سوال از رئیس‌جمهور را امضا نکرده‌اند، عنوان کرد: این حرف‌ها سوال از رئیس‌جمهور را به دوقطبی مردمی و غیرمردمی تبدیل کرد، گفتمان اصلاح‌طلبی هسمو با تابوی سوال از رئیس‌جمهور نیست.

وی ادامه داد: ما با دوستان در اینکه شرایط کشور خوب نیست، اتفاق‌نظر داریم اما با اینکه جریان‌های سیاسی چه نقشی دارند، موافق نیستیم.

وکیلی تاکید کرد: سهم دولت روحانی در پیداش وضع موجود کمتر از ۱۰ درصد است اما سهم این دولت از برون‌برد بالای ۵۰ درصد است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط فعلی سوال از رئیس‌جمهور یک نوع انحراف است، گفت: نباید از رئیس‌جمهور درباره عامل وضع موجود سوال کرد ابتدا باید مشخص شود عامل ایجاد وضع کنونی کدام متغییرهاست بعد آقای رئیس‌جمهور را به سلابه بکشیم که چرا نتوانسته کشور را از وضع موجود خارج کند.

وکیلی ادامه داد: اگر روحانی از این سوال نجات پیدا کند، سوال بعدی در خصوص عمکلرد دولت آقای روحانی که چرا وضعیت کشور را بهبود نبخشیده در کنار این جریان قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سوال از رئیس‌جمهور همچنین استیضاح ایشان هیچ تابویی ندارد، این سوال باعث می‌شود مقامات پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: عدم امضا به این معنا نیست که ما هیچ سوالی نداریم، بلکه ما معتقدیم که سوال باید در جهت اصلاح وضع موجود باشد و یا پاسخگویی را به وجود بیاورد. در غیر اینصورت ادامه نمی‌دهیم.

وکیلی با اشاره به محور سوال از رئیس‌جمهور گفت: سوال اول در خصوص موسسات مالی و اعتباری است ، آن زمان هم گفتیم باید کسانی پاسخ دهند که پول مردم را با فریب جمع کردند و این رویه از مشهد شروع شد که اسما مقدس را روی این موسسات گذاشتند.

وی ادامه داد: ۲۴ میلیارد پول پرقدرت را از بیت المال برداشتیم و دادیم به مردم، چرا از مختلفان صحبت نمی‌شود؟ چرا آقای حاجی دلیگانی سوال نمی‌کند متخلفان چه شدند؟

وکیلی گفت: یکی از عوامل آشفتگی بازار ارز و اقتصاد همین تزریق ۲۴هزار میلیارد تومان است. حتما باید آقای روحانی در خصوص این موسسات پاسخ دهد.

وی خاطرنشان کرد: عامل این مؤسسات که دولت آقای روحانی نیست، عامل این مؤسسات در مشهد هستند که از پشتوانه قوی برخوردارند. مگر می‌شود کسی اینطور کلاه ملت را بردارد ما هم در مجلس شو راه بیاندازیم؟

 نماینده تهران ادامه داد: همین‌ها اعتراضات خیابانی راه انداختند اعتراضات دی ماه را مدیریت کردند و باعث شدند دولت یک تصمیم احساسی بگیرند تا ۲۴ هزار میلیارد پول جای مختلفان بدهد. چرا رسانه‌ها و جریان‌ها دنبال صاحبان این موسسات نیستند؟

وکیلی افرود: سوال بعدی در خصوص عدم مبارزه با قاچاق کالا است که درست است اما باید به رئیس جمهور فرصت داده شود همه چیز را بگوید که چه شده است.  

نماینده مردم تهران با بیان این که اگر مشخص شد سهم دولت روحانی در قاچاق بیشتر از ۵۰ درصد امضا می کنم گفت: باید مشخص شود که سهم دولت بالای ۵۰ درصد است تمکین می کنیم.

وی با اشاره به سوالی در مورد تحریم های بانکی گفت: اگر برجام به سرانجام نرسید مولفه‌های دارد. یک طرف برجام ما هستیم و طبق پروتکل باید جواب دهیم، ما مسئول آقای ترامپ نیستیم، ما مسئول رفتار برخی از مقامات خودمان نیستیم چه برسد به اروپا و روسیه ، بله در برجام طرفین به کف تعهدات خود عمل نکردند.

وکیلی ادامه داد: دو راه بیشتر نداشتیم یا به دلیل عدم تعهد باید برمی‌گشتیم و تا سقف آرزوهایمانن اورانیوم تولید می‌کردیم که جهان برمی‌گشت و ذیل فصل هفتم قرار می‌گرفتیم که اگر این طور می‌شد شرایطمان بدتر می‌شود.

وی گفت: بخش وارد سوال این جاست که چرا از میوه برجام در بخش ظرف خود استفاده نکردیم البته معتقدم برای این سوال نباید از رئیس‌جمهور سوال کنیم باید به استیضاح وزیر صحبت کنیم .

ادامه دارد...

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز