خبرگزاری کار ایران

تشکیل «گروه اقدام ایران» در آمریکا، همزمان با سالروز کودتای ۲۸ مرداد

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۳۸۵

مقامات وزارت خارجه آمریکا تشکیل گروه اقدام ایران با ریاست بریان هوک را اعلام کردند.

به گزارش ایلنا ساعاتی پیش مقامات وزارت خارجه آمریکا از تشکیل یک گروه مسئول اجرای سیاست‌های دولت در قبال ایران خبر دادند.

به گفته این مقامات ،  "بریان هوک" مسئولیت نهادی را تحت عنوان"گروه اقدام ایران" بر عهده گرفته است. 

هوک در جلسه معارفه خود در جمع خبرنگاران با بیان این ادعا که اقدامات ایران  باعث بی‌ثباتی در منطقه است، گفت: استراتژی جدید ما،  همه سطوح اقدامات ایران را در بر می‌گیرد و گروه اقدام ایران،  نقش هماهنگ‌کننده و اجرای استراتژی که آژانس‌های مختلف آمریکا دارند را بازی می‌کند.

وی گفت: دیروز من در لندن با مسئولان مطرح آلمان و فرانسه و انگلیس درباره ایران صحبت کردم. ما سعی می‌کنیم هماهنگی را بین شرکایمان در دنیا برقرار کنیم تا به نقطه مشترک برسیم.

هوک خاطرنشان کرد: من در طول فعالیتم همواره درباره ایران کار کردم؛ من به عنوان مشاور بولتون خدمت کرده‌ام و از پومپئو تشکر می‌کنم که من را به این مقام نائل کرد.

وی از پاسخ  به سوالی درباره گروه اقدام مشترک و اینکه چه چیزی مد نظر آنهاست، گفت: گروه اقدام ایران یک سری پرسنل حرفه‌ای دارد که جزئیات آن را بعدا اعلام می‌کنیم. خود وزیر این قدرت را داده که بتوانیم این استراتژی را با دقت پیش ببریم. ما با همه شرکایمان در دنیا در تماس خواهیم بود و اقدام بین‌المللی در تمام دنیا شکل خواهد گرفت .

وی در مورد اعلام تشکیل گروه اقدام علیه ایران همزمان با سالروز کودتای ۲۸ مرداد در ایران گفت : همزمانی این دو هیچ ربطی ندارد و این تاریخ همزمان کاملا اتفاقی است .

هوک درباره اینکه پیش‌تر گفته شده بود آمریکا تلاش می‌کند با ایران مذاکره مستقیم داشته باشد، گفت: اگر ایران سیگنال‌هایی در مورد تغییر اساسی در رفتارش بدهد ما آمادگی داریم؛ اما روابط اقتصادی و برداشتن تحریم‌ها فقط زمانی است که ببینیم ایران در تغییر رفتار جدی است؛ در ماه می وزیر خارجه ۱۲ معیار را مشخص کرد اینها معیارهایی است که از هر کشور عادی می‌خواهیم انجام دهد. داریم می‌رویم به سمتی که از ایران بخواهیم این بندها را اجرا کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز