خبرگزاری کار ایران

جلالی در گفت‌وگو با ایلنا:

فرضیه‌ها درباه کاندیداتوری لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ غلط است/ مدعی‌العموم به ادعاهای روز استیضاح ورود کند

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۹۵۱

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس مطرح کرد: بحث‌های انتخابات و مسائل مربوط به آن حاشیه‌ای است و باید تلاش کنیم کشور را از بحران نجات دهیم. ضمن اینکه من معتقدم مسئولان عالی رتبه کشور هم دغدغه شرکت در انتخابات را ندارند و بیشتر تلاش می‌کنند کشور را از توطئه‌ای که دشمن طراحی کرده نجات دهند.

کاظم جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در خصوص گمانه‌زنی‌های مطرح شده در مورد اقدامات لاریجانی برای انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری و عملکرد او در روز استیضاح ربیعی، اظهار داشت: این فرضیه‌ها در خصوص کاندید شدن علی لاریجانی برای انتخابات غلط است.

وی افزود: اگر استیضاح در مسیر خود و در کمیسیون به موقع مطرح می‌شد، این اتفاقات رخ نمی‌داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: کمیسیون می توانست استیضاح را چند هفته طول بدهد و کسی نمی‌توانست بپرسد چرا، اما هیات رئیسه می‌تواند از کمیسیون بخواهد چرا موضوع را در دستور قرار نمی‌دهید؟ کمیسیون اجتماعی نسبت به این امر اقدام نکردند و از طرفی هم استیضاح‌کنندگان مطالبه داشتند و هیات رئیسه هم مکلف بود استیضاح را در دستور قرار دهد.

جلالی با بیان اینکه در خصوص وزرای دیگر هم همین روال پیش می‌رود، گفت: کمیسیون‌ها در خصوص استیضاح وزرای دیگر مختار هستند روال یاد شده را طی کنند و استیضاح‌ها را معطل کنند.

 نماینده مردم تهران تاکید کرد: بحث‌های انتخابات و مسائل مربوط به آن بحث‌های حاشیه‌ای است و باید تلاش کنیم کشور را از بحران نجات دهیم. ضمن اینکه من معتقدم مسئولان عالی رتبه کشور هم دغدغه شرکت در انتخابات را ندارند و بیشتر تلاش می‌کنند کشور را از توطئه‌ای که دشمن طراحی کرده نجات دهند.

وی با اشاره به روز استیضاح و رفتار نمایندگان در صحن علنی یادآور شد: در مجموع روز استیضاح روز تلخی برای مردم بود، همه باید به سمت اخلاق حرکت کنند و در پی معیارهای کارآمدی باشند و نباید به مسائل شخصی افراد به هر دلیل وارد شویم. علاوه بر این شورای نگهبان و شخص آقای کدخدایی هم توضیح دادند که در خصوص این رفتارها تذکرات لازم داده شده، اما شورای نظارت بر رفتار نمایندگان هم باید کاملا مسئله را بررسی کند و نتایج لازم را بگیرد.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس در پایان گفت: مدعی العموم هم باید به این بحث ورود کند و از افرادی که در روز استیضاح تهمت زدند و ادعاهایی را مطرح کردند سند و مدرک بخواهد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز