خبرگزاری کار ایران

سرکنسول ایران در اربیل:

شایعه اعمال محدودیت در صدور ویزا برای سفر به ایران صحت ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۶۶۰

سرکنسول ایران در اربیل ، شایعه اعمال محدودیت در صدور ویزا برای سفر به ایران را تکذیب کرد .

به گزارش ایلنا، مرتضی عبادی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل با تکذیب شایعات عدم صدور روادید برای سفر به جمهوری اسلامی ایران گفت: سرزمین پهناور جمهوری اسلامی ایران به لحاظ وجود جاذبه‌های سرشار از موهبت الهی و مراکز زیارتی، سیاحتی و درمانی از مقاصد جدی سفر ملت عراق از جمله اهالی کردستان عراق است.

وی ادامه داد: از این رو علاوه بر تمایل مردمی برای سفر به ایران، مسئولان اقلیم کردستان به ویژه  وزیر شهرداری و گردشگری کردستان  عراق به توسعه صنعت گردشگری با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های طرفین اصرار داشته و ضمن پیگیری در جلسات معمول با سرکنسولگری زمینه‌های برگزاری همایش‌های مشترک را نیز فراهم آوردند.

سرکنسول ایران در اربیل با تاکید بر اینکه آداب و سنن مشترک و آشنایی و قابل فهم بودن زبان شیرین فارسی برای مسافران اقلیم و جاذبه‌های سیاحتی، زیارتی، تفاوت آب و هوای مناطق و همچنین توانمندی بالای درمانی و هزینه پایین از جمله مشوق‌های سفر به جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در اقلیم، سهولت در دریافت ویرا را نسبت به گذشته افزایش داده و لذا  متقاضیان روادید ظرف چند ساعت قادر به اخذ ویزا و انجام سفر خواهند بود.

سرکنسول ایران در اربیل افزود: البته مسافران به طور معمول از معطلی دوسوی مرز به دلیل تاخیر انجام تشریفات قانونی در مرزهای زمینی از جمله تمرچین و نبود دفاتر یا نقشه‌های راهنمای گردشگری در ورودی مرزها و همچنین هزینه چند صد دلاری کاپوتاژ برای کسانی که با خودروی شخصی به ایران سفر می‌کنند که از طرف شرکتی عراقی که خود را نماینده بیمه دی معرفی می‌کنند دریافت می‌شود، گلایه دارند. این در حالی است که هزینه کاپوتاژ حداکثر بیش از پنجاه دلار نخواهد بود ولی عدم شفافیت و واسطه قرار دادن طرفی عراقی از سوی بیمه دی زمینه اجحاف در حقوق مردم را به وجود آورده و آنان را نگران کرد.

عبادی درخصوص شایعه عدم صدور ویزا برای سفر به کشورمان گفت: در طی روز ۲۳ مرداد ۹۷ بیش از چهار هزار ویزا در نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در اقلیم صادر شد که دو هزار و پانصد و ۱۰ مورد آن در اربیل انجام شد لذا شایعه ممنوعیت صدور ویزا تکذیب می‌شود.

وی اضافه کرد: گاهی با اختلال در اینترنت معطلی برای صدور روادید برای ساعتی افزایش می‌یابد که با توجه به دیدار اینجانب با نوزاد هادی، استاندار اربیل و حمایت ایشان در رفع ایراد انیترنت وضعیت بهبود یافت.

این دبپلمات کشورمان همچنین نبود دفتر ارائه خدمات تحویل پلاک موقت راهنمایی و رانندگی در مرز تمرچین را از جمله عوامل معطلی مسافرین دانست و اظهار داشت: حضور دفتر خدمات تحویل پلاک موقت در مرزی که به طور شبانه‌روزی تردد در آن صورت می‌گیرد یک ضرورت است لذا نقص موجود علاوه بر اطلاع‌رسانی به نیروی انتظامی، در نشست اینجانب با آقای

 مونسان معاون ریاست جمهوری و رییس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت لذا انتظار می‌رود این مشکل مرتفع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز