خبرگزاری کار ایران

امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

زیر بار مذاکره با آمریکا نمی‌رویم/ کلام ترامپ قیمتی ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۶۶۱

امام جمعه موقت تهران با اشاره به پیشنهاد رئیس‌جمهور امریکا برای مذاکره با ایران تاکید کرد: چه مذاکره‌‌‌ای؟ مذاکره‌ای که اصلش را آنها در نظر گرفته است؟ ایران زیر بار نمی‌‌‌رود. رهبر معظم انقلاب سیاست‌‌‌‌های مذاکره را در گذشته مشخص کرده بود و آنها آن را به هم زدند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی ظهر امروز در خطبه‌های دوم نمازجمعه این هفته تهران گفت: مسئله‌‌‌‌ای که الان در کشور وجود داردریال این است که ما با دشمنی روبه‌‌‌رو هستیم که این دشمن، از تمام لحظه‌‌‌‌ها و خبرهای سواستفاده می‌‌کند.

وی با اشاره به اظهارات ترامپ مبنی بر مذاکره با ایران اظهار داشت: ترامپ که قبلا گفته بود ما حاضریم مذاکره کنیم در این هفته باز گفته و نوشته که اقتصاد ایران خیلی سریع وضع بدی پیدا کرده و ما حاضریم ملاقات کنیم و موافقت آنها هم مهم نیست.

تولیت مدرسه عالی شهید مطهری ادامه داد: آیا مردم با مروت ایرانی و جوانمردی و وجدان، این را می‌‌‌پذیرند که کاری کنند که عده‌‌‌‌‌‌‌‌ای ماجراجو شروع به سروصدا کنند و عده ای که گرفتار هستند فریب بخورند و قاطی شوند و عکس بگیرند و مانور دهند.

امامی کاشانی با بیان اینکه مذاکره مانور آن‌ها است، تصریح کرد: چه مذاکره‌‌‌ای؟ مذاکره‌ای که اصلش را آنها در نظر گرفته است؟ ایران زیر بار نمی‌‌‌رود. رهبر معظم انقلاب سیاست‌‌‌‌های مذاکره را در گذشته مشخص کرده بود و آنها آن را به هم زدند.

وی با اشاره به آماری از روزنامه واشنگتن پست خاطرنشان کرد: آنطور که گزارش شده، ترامپ در ۵۵۸ روز گذشته چهار هزار و ۲۲۹ بار دروغ گفته و باز می‌گویند در دو ماه اخیر، ترامپ ۹۷۰ بار دروغ گفته و پیمانش را شکسته و از روز اول تا الان حساب کردیم هر روز بیش از هفت دروغ و نقض عهد دارد. آدمی چنین بی‌‌‌شخصیت نه به خدای مسیح و نه شخص مسیح اعتقاد ندارد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) ابراز داشت: امام صادق (ع) می‌‌‌‌‌‌‌‌گوید کسی که دروغش زیاد باشد، بها و ارزش ندارد بنابراین ترامپ و کلام ترامپ طبق آنچه دنیا و حضرت مسیح نشان می‌دهد، اصلا قیمت ندارد. صحبت‌های او برای این است که بگوید این فشار اقتصادی اثرگذار بوده است.

امامی کاشانی با اشاره به شرایط فعلی کشور بیان کرد: امریکا، صهیونیست‌‌‌ها و بن‌‌سلمان و آل سعود هم با پول نفت می‌‌‌خواهند دنیای اسلام را به هم بریزند. ما باید بیدار و هوشیار باشیم، وحدت کلمه داشته باشیم، وظیفه خود را انجام دهیم و کارگردانان و مردم و بخش خصوصی هم عمل کنند.

وی با اشاره به دستورالعمل مقام معظم رهبری در مسائل اقتصادی یادآور شد: ایشان خطاب به دولت می‌‌‌گوید به نظر من مسئله بانک‌‌‌ها به‌‌‌خصوص در بحث نقدینگی به کارگروهی دانا احتیاج دارد که حساس و پرکار و خطرپذیر و شجاع باشد. دولت باید کارگروهی تشکیل دهد که فعال بوده و شب و روز معین شود برای اینکه فکر کنند با مسئله بانک‌ها و نقدینگی چطور باید برخورد کنند و بخش‌‌‌های جذابی را برای جذب نقدینگی در نظر بگیرند که در این باره فهرستی به من داده شده است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری افزود:‌ نگذارید نقدینگی به طرف ارز و طلا و مسکن و کالاها سرازیر شود که به هرجا هجوم آورد، پدر آن منطقه را در خواهد آورد. کارگروه با هفته‌ای یک جلسه هم فایده ندارد. باید دائم و شبانه‌‌روزی از آدم‌های فعال باشند، کار کنند، سر چندماه برنامه‌‌‌ای روشن مشخص کنند، به رئیس‌‌‌جمهور بدهند، دستور اقدام داده شود و مشمول عمل شود و این دستورالعمل مقام معظم رهبری است که کتبی است و شفاهی هم گفته‌‌‌اند. 

امامی کاشانی با تاکید بر اینکه الان زمان جنگ است، بیان کرد: در کار و فعالیت توجه کنیم. کسانی که به فکر جمع کردن کالا و احتکار هستند ،توبه کنند تا کشور آرام باشد و ما با این همه ذخایر و با این همه ظرفیت و منابع طبیعی نباید اصلا درمانده شویم و مشکل داشته باشیم تا دشمنان ما دندان تیز کنند که کشور را دچار مشکل شود و این تکلیف ماست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز