خبرگزاری کار ایران

خجسته در موافقت با استیضاح ربیعی:

لاریجانی اجازه ندهد فضای مسموم متوجه مجلس شود/ صندوق بازنشستگی یکی از ابر چالش های نظام است

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۰۶۷

نماینده موافق استیضاح ربیعی گفت: آقای ربیعی صندوق بازنشستگی یکی از ابر چالش های نظام است. اشتغال کشور خوب نیست آمار ما خوب است ولی عملیات اشتغالی دیده نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیر خجسته در موافقت با استیضاح علی ربیعی عنوان کرد: بنای ما بر این بود که تیم اقتصادی دولت باتوجه وضعیت کشور تعیین تکلیف شود و رئیس‌جمهور این افراد را تعیین تکلیف کند قول هم داده شد ولی هنوز عملی نشده دولت وقتی ضعف را در وزرای اقتصادی می‌بیند، تعیین تکلیف کند لذا منتظر بودیم و این امر عملی نشد امروز روز استیضاح آقای ربیعی است.

وی افزود: استیضاح کرباسیان حذف نشده و جزو برنامه است. شما در رابطه با استیضاح‌تان آنقدر که توان گذاشتید و وعده و وعید دادید و اگر برای کار در وزارتخانه گذاشته بودید بهت بود. اتفاقاتی که در این چند روز دیدیم به خصوص صبح اگر برای کار انرژی گذاشته بودید وضعیت بهتر بود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مردم امیدشان به مجلس است، گفت: آقای لاریجانی اجازه ندهد این فضای مسموم متوجه مجلس شود. ما از قوای نظارتی‌مان استفاده می‌کنیم یکی گفت وعده و وعید دادند. این باطل و حرام است. استیضاح حرف مردم است.

وی ادامه داد: همین قدر بس که در شروع کار جو مسمومی را دیدیم، این یعنی استیضاح قطعی است. مطالب زیاد است ولی این حجت شد که همه بدانیم استیضاح حق مجلس است.

خجسته تاکید کرد: وزارت خانه شما عریض  و طویل است ما سوال می‌کنیم شما باید جواب بدهید این اتفاقی که افتاد حجت را تمام کرد که استیضاح باید انجام شود. آقای ربیعی بحث اول ما در رابطه با بازنشستگان است با توجه به اینکه بازنشستگان در شرایط سخت به سر می‌برند چه برنامه‌ای دارید؟  قرار بود همسان‌سازی شود و رفاه بازنشستگان بهبود پیدا کند.

وی گفت: بازنشستگان در شرایط سخت هستند چند درصد حقوق‌شان افزایش پیدا کرد آیا متناسب با تورم برنامه داشتید؟ امروز بازنشستگان مرگ‌های زودرس دارند و با یک میلیون حقوق زندگی می‌کنند چه کار عملی برای اینها کردید که امروز بازنشستگان از کارری که برایشان می‌شد ناراضی‌اند.

نماینده همدان گفت: وزارت تعاون مکلف به تسویه بدهی خود به تامین اجتماعی شد. آیا این کار انجام شد؟  آیا حق و حقوق به بازنشستگان داده شد؟ داده نشد. آیا کارگران متناسب با دلار ده تومانی تعیین تکلیف شده‌اند؟ ارزش پول ملی پایین آمده حقوق دو تومن شده یک تومان. چه فکری برای اقشار آسیب‌پذیر کرده‌اید؟  آسیب‌های اجتماعی مرتفع نشده اگر شده توضیح بدهید کجا شده؟  آقای ربیعی واردات بی رویه گوشی موبایل توسط متولی اشتغال توسط شرکت بازرگانی نجاری وارد بازار شده به چه حقی؟  آیا وزارت خانه شما تجاری است؟  

وی گفت: آقای ربیعی صندوق بازنشستگی یکی از ابر چالش های نظام است. اشتغال کشور خوب نیست آمار ما خوب است ولی عملیات اشتغالی دیده نمی‌شود. این نامه ربیعی است به نخبگانی که امیدشان به وام است که بتواند ۱۵۰ شغل ایجاد شود. گفته در دو هفته وام بدهید بانک‌ها هشت ماه است این نامه را گرفتند و این بچه‌ها را سرگردان کردند و اینها زده شده‌اند. امروز بحث جناج راست و چپ نیست امروز بحث حیثیت مجلس است مجلس توان دارد و جواب این موارد را با رای منفی خواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز