خبرگزاری کار ایران

گودرزی با موافقت با استیضاح وزیر کار:

چرا سند کار شایسته را پیگیری نکردید؟/ آنچه ملت ایران را آزار می‌دهد نه فقر بلکه تبعیض است

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۰۴۱

نماینده حوزه انتخابیه ممسنی گفت: چرا سند کار شایسته را پیگیری نکردید بسیاری مسائل دیگر در حوزه ایجاد اشتغال را کاری برای آنها نکردید امروز مطالبه جدی ما و مردم اشتغال است مجلس طرحی را مصوب کرد در خصوص ممنوعیت به کارگری بازنشستگان مردم از این طرح استقبال کردند ما وکیل مردم هستیم و در مقابل مطالبات مردم از ما وفادار خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود گودرزی نماینده حوزه انتخابیه ممسنی و رستم گفت: از محضر ملت ایران در خصوص تاخیر ابتدای جلسه مجلس عذرخواهی می‌کنم. مردم نباید نسبت به دغدغه و تلاش‌های نمایندگان شک داشته باشند آنها پیگیر مطالبات مردم هستند.

وی سپس به محورهای استیضاح وزیر کار پرداخت و گفت:‌ آقای ربیعی شما متولی اشتغال هستید بر اساس جلساتی که پیش رهبری در خصوص اشتغال بوده است، مسئولیت اشتغال با شماست. در سال ۹۶ می‌بایست یک میلیون شغل ایجاد می‌شد اما بر اساس آمار بیمه اجباری سازمان تامین اجتماعی برای کمتر از ۳۰۰ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است، چرا با برنامه‌ها فاصله دارید؟

وی افزود: در خصوص بحث بازنشستگی ۳۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار این صندوق است، باید پرسید سهم نفر چقدر است؟ چه زمانی قرار است همسان‌سازی انجام شود؟ چرا مسئولان در این باره مسائل دیگر به مردم توضیحی ارائه نمی‌کنند؟ آنها باید با مردم صحبت کنند.

ربیعی گفت: اکنون وضعیت به گونه‌ای است که بسیاری از مردم باید با یک میلیون تومان هم درمان و هم معیشت خود را رفع و رجوع کنند. در واقع آنچه ملت ایران را آزار می‌دهد نه فقر بلکه تبعیض است.

وی در خصوص تامین اجتماعی گفت: در سال ۹۲ منابع تامین اجتماعی ۲۸ هزار میلیارد تومان بوده است و در سال ۹۶ به هشت هزار میلیارد تومان رسید. امروز باید با مردم در این خصوص صحبت شود که چرا خدمات به اندازه کافی ارائه نمی‌شود؟ اگر که فقدانی در این زمینه است باید به مردم توضیح داده شود و مسئولان بگویند که به اندازه وسعشان خدمات می‌دهند. سهل الوصول‌ترین صندوق برای برداشت کردن از طرف دولت‌ها همواره تامین اجتماعی بوده است ۸۵۰۰ میلیارد تومان قصورات تامین اجتماعی و ۴۴۰۰ میلیارد تومان حاصل فروش دارایی‌های آن بوده است اینها سرمایه‌های آیندگان است و باید به درستی از آنها مراقبت شود.

گودرزی اظهار داشت: بازنشسته‌ای که سهمیه‌اش از دولت قطع می‌شود اگر در آینده نتوانیم او را تامین کنیم باید در این خصوص پاسخگو باشیم.

وی گفت: چرا سند کار شایسته را پیگیری نکردید بسیاری مسائل دیگر در حوزه ایجاد اشتغال را کاری برای آنها نکردید امروز مطالبه جدی ما و مردم اشتغال است مجلس طرحی را مصوب کرد در خصوص ممنوعیت به کارگری بازنشستگان مردم از این طرح استقبال کردند ما وکیل مردم هستیم و در مقابل مطالبات مردم از ما وفادار خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز