خبرگزاری کار ایران

حسین‌زاده:

راهکارهای ۱۵ گانه خاتمی در راستای دلسوزی برای کشور است/ میرحسین موسوی پیشرفت سرزمینی را بر هر چیز دیگری ترجیح می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۶۱۶

حسین‌زاده گفت: وقتی آقای میرحسین موسوی حصر را به عنوان یک اتفاق ناخوشایند در خانواده تلقی کرد و آن را از بیرونی‌ها سلب کرد، این نشان از حس توسعه سرزمینی است که بر هر چیز دیگری ترجیح می‌دهد.

به گزراش خبرنگار سیاسی ایلنا در نشست علنی امروز در مجلس شورای اسلامی کریم حسین‌زاده در نطق میان دستور با اشاره به اعتراضات مردم گفت: ما از دی ماه گذشته تا به امروز اعتراضاتی را شاهد بودیم.

وی گفت: اعتراض شکل گرفته و ما باید بدانیم که مسیر انتهایی کجا می‌خواهد باشد. اعتراضات و رویکردی که ما نسبت به آن داشته‌ایم، این بوده که سعی کرده‌ایم به نوعی آن را به رسمیت نشناسیم.

نماینده مردم نقد و اشنویه تاکید کرد: مردم نسبت به اقتصاد، فرهنگ و ... اعتراض دارند اما وقتی که ما خودآگاه یا ناخودآگاه این معترضان را به بیرون وصل می‌کنیم باعث می‌شود که معترضان را نبینیم اما باید چاره‌ای اندیشیده شود اگر می‌خواهید راهکاری اساسی یافت شود، باید گریزی به این اعتراضات زد .

وی خاطرنشان کرد: در اعتراضات دی ماه دو چیز هرگز رعایت نشد؛ یکی اینکه ما به قانون اساسی تمکین نکردیم و دیگر اینکه معترضان را به بیرون از این مرزها وصل کردیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اعتراض دراویش در سال گذشته گفت: در همه صحبت‌ها اعلام می‌شد که دراویش به خیابان می‌آمدند و برای ما هم دردناک بود اما آیا از خود پرسیدیم که حقوق شهروندی آنها تا چه میزان تحقق یافته است.

حسین‌زاده با اشاره به ماجرای دختران خیابان انقلاب گفت: این مشکلی جدی بود اما آیا ما پرسیدیم که چه میزان از مسئولیت این موضوع به ما مسئولان مربوط است؟ این دختران کسانی بودند از دهه‌های ۷۰ و ۸۰ که مسئول تربیتی ما بودند زنان ۵۰ درصد از جامعه ما هستند و ما همچنان نگاهی قدسی‌وار به آنها داریم. هر گاه ما انتظار داشتیم همسنگر ما بودند. چرا در جایی که ما نیازمند پیشرفت سرزمین‌مان هستیم به هر دلیل آنها را کنار می‌زنیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ایران سرزمینی چند فرهنگی است و تا زمانی که به این قائل نشویم، به وحدت نمی‌رسیم؛ چرا در سرزمین همه به یک ملت تبدیل نمی‌شوند و از هم دور می‌شوند و دولت و ملت به وجود نیامده است.

وی با اشاره به تصمیمات مهندس بازرگان و آیت الله طالقانی درباره اعتماد به مردم در انتخاب استانداران گفت: آنها در بدترین شرایط ایران در دولت موقت در انتخاب استانداران اعتماد می‌کردند و چرا ما نتوانیم استاندار مازندران را از رشت انتخاب کنیم و استاندار کردستان را از بلوچ‌ها انتخاب کنیم. ما باید توسعه سرزمینی را به مردم بسپاریم.

حسین زاده ابراز داشت: در این دوره یک زرتشتی هموطن را یک سال از حضور در شورای شهر یزد بازداشتیم اما آیا از خود پرسیدیم که چه حاصل ما شد؟ احساس می‌کردند که می‌توانند مدعی باشند اما آیا از زرتشتیان ایرانی‌تر وجود دارد؟ اگر به فکر تعالی هستیم باید در کنار هم باشیم و دایره تنگ خودی و غیرخودی را به وجود نیاوریم.

نماینده مردم نقده و اشنویه با اشاره به صحبت‌های محمد خاتمی گفت: صحبت‌های ایشان مبنی بر ارائه آن ۱۵ ماده و راهکار در راستای دلسوزی برای کشور و انقلاب است.

وی ادامه داد: وقتی آقای میرحسین موسوی حصر را به عنوان یک اتفاق ناخوشایند در خانواده تلقی کرد و آن را از بیرونی‌ها سلب کرد، این نشان از حس توسعه و پیشرفت سرزمینی است که بر هر چیز دیگری ترجیح می‌دهد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: بستن تنگه هرمز دستوری نمی‌شود بلکه بر اساس عشق و علاقه مردم به سرزمین است. اگر مردم دوستدار سرزمین باشند همه مشکلات حل خواهد شد. شهروندان ما نباید حس بریدگی داشته باشند. حاکمیت باید شیعه و سنی و کرد و بلوچ را به هم نزدیک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز