خبرگزاری کار ایران

با موافقت نمایندگان انجام شد؛

تصویب کلیات طرح تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۶۰۹

کلیات طرح تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی تصویب شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، کلیات طرح تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی تصویب شد.

از ۲۲۶ نماینده حاضر در صحن به این طرح ۱۵۴ رای موافق، ۱۳ رای مخالف و ۱۴ رای ممتنع دادند.

براساس این طرح وزارت آموزش و پرورش مکلف است مشمولین قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی را مصوب ۳/۶/۹۵ با رعایت موازین موارد ذیل به استخدام در آورد.

بر اساس این طرح؛

۱-کلیه نیروهای حق‌التدریسی و پیش‌دبستانی مشمول قانون مورد اشاره که شامل معلم، مربی پرورشی، تربیت‌بدنی، مشاور، مربی بهداشت و امور اداری با توجه به رشته و دوره تحصیلی، جنسیت و سنوات خدمت و ظرفیت استخدام اعلامی توسط سازمان اداری و استخدامی کشور براساس نیاز استان‌ها باید یک دوره را در دانشگاه فرهنگیان طی کنند و پس از شرکت در آزمون و اخذ نمره قبولی به استخدام در بیایند.

۲-آموزش‌یاران و آموزش‌دهندگان مستمر که در قبل از سال ۹۲ با نهضت سوادآموزی همکاری داشتند پس از شرکت و قبولی در آزمون داخلی که توسط آموزش و پرورش برگزار می‌شود با توجه به رشته تحصیلی، سنوات خدمت و ظرفیت استخدام اعلامی باید حداقل یک دوره آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان طی کنند و پس از قبولی به استخدام دربیایند.

۳-نحوه آموزش در دانشگاه فرهنگیان براساس آیین‌نامه اجرایی است.

۴-بار مالی این قانون از محل حذف حقوق دریافتی حق‌التدریسی‌ها تبدیل به وضعیت شده در این قانون، در بودجه سنواتی تامین می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز