خبرگزاری کار ایران

زرآبادی در موافقت با کلیات قانون صدور چک:

۹۰ درصد زندانیان زن به دلیل چک برگشتی در بند هستند/ چک برگشتی رتبه دوم ورودی پرونده‌های حقوقی به قوه قضاییه را دارد

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۵۳۳

یک نماینده مجلس شورای اسلامی در موافقت با اصلاحیه قانون صدور چک گفت: بیش از ۹۰ درصد زندانیان زن به دلیل چک برگشتی در زندان هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سیده حمیده زرآبادی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات طرح صدور چک گفت: چک مهم‌ترین ابزار مدت‌دار در بازار معاملاتی کشور است و اصلاح این قانون سبب هماهنگی با قوانین مرتبط و بهبود فضای کسب و کار شده که در موارد قضایی نیز کمک می‌کند.

وی ادامه داد: بیش از ۴۲ درصد حجم منابع مالی کشور از طریق چک جابه جا می‌شود، قانون چک مصوب سال ۵۵ است؛ لذا با توجه به تغییرات، اصلاح و بازنگری قانون ضروری است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: چک‌های برگشتی حجم بالای زندانیان را به خود اختصاص داده به نوعی که ۷۵ درصد زندانیان جرایم غیرعمد مرتبط با بدهکاران مالی ناشی از چک‌های برگشتی است و بیش از ۹۰ درصد زندانیان زن نیز به دلیل چک برگشتی در زندان هستند.

وی با بیان اینکه در قانون فعلی اطلاعاتی از صادرکننده چک در اختیار گیرنده قرار نمی‌گیرد، گفت: چک برگشتی رتبه دوم ورودی پرونده‌های حقوقی به قوه قضاییه را دارد و چک برگشتی از پنجمین موانع کسب و کار از نظر فعالان اقتصادی است، در سال ۹۶ حدود ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار فقره چک برگشت خورده است. محورهای اصلاحی در طرح مذکور به نظام بندی صدور چک، فعال شدن سامانه ثبت چک از نظر هویت و اعتبارسنجی است و این طرح کلاهبرداری از چک را کاهش و فضای کسب و کار را بهبود می بخشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز