خبرگزاری کار ایران

الیاس حضرتی:

در اعلام وصول استیضاح ربیعی عجله شد/لاریجانی از ابتدا برای تفکیک وزارت کار اصرار داشت/از استیضاح‌کنندگان کرباسیان هستم

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۸۳۶

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفت: در مورد استیضاح ربیعی مقداری عجله صورت گرفت. خود من جزو استیضاح‌کننده‌های ربیعی نیستم بلکه از استیضاح‌کنندگان آقای کرباسیان هستم.

الیاس حضرتی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا درباره استیضاح‌‌های مطرح شده در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس تصمیم جمعی می‌گیرد و یک مدیریت فردی نیست که همانند یک وزارت‌خانه سلسه‌مراتب داشته باشد؛ گاها اینجا وقتی رئیس مجلس هم به موضوعی تاکید می‌کند نمایندگان نظر او را نمی‌پذیرند و گوش نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال در اقداماتی که هفته قبل و قبل‌تر از آن درباره تفکیک دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شد، علی رغم اینکه ریاست مجلس هم بر انجام آن تاکید و اصرار داشت، اما مجلس مسیر خود را رفت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع استیضاح‌ها گفت: افراد تصمیم به استیضاح می‌گیرند. سیری که در مجلس برای رسیدن به نقطه نهایی استیضاح طراحی شده سیری است که در مراحل مختلف آن سیستم ریش‌سفیدی گذاشته شده و این که چرا سوال به کمیسیون می‌رود به این دلیل است که کمیسیون بخشی تخصصی است و حرف‌های استیضاح‌کننده‌ها و جواب وزیر مربوطه را بشنود و در این وسط ریش‌سفیدی کند چرا‌که اختیار جلوگیری از استیضاح و حتی رای‌گیری را ندارد.

این عضو فراکسیون امید با اشاره به طرح استیضاح وزیر اقتصاد در مجلس خاطرنشان کرد: استیضاح وزیر اقتصاد در مرحله کمیسیون هم مطرح و حتی به جای یک جلسه دوجلسه هم مطرح شد با تمام بررسی‌های کمیسیون نتیجه نداد  و الان باید اعلام وصول شود و در صحن مجلس مطرح شود.

وی در پاسخ به این سوال که پس با این توضیحات چرا استیضاح وزیر کار در کمیسیون مربوطه مطرح نشد، ابراز داشت: در مورد این استیضاح مقداری عجله صورت گرفت. من خود جزو استیضاح‌کننده‌های ربیعی نیستم بلکه از استیضاح‌کنندگان آقای کرباسیان هستم.

حضرتی اظهار کرد: درباره این استیضاح عجله شد و باید صبر می‌کردند که کمیسیون مربوطه بررسی می‌کرد، همانطور که درمورد وزیر اقتصاد این صبر را کردند و خیلی هم با حوصله صبر کردند. ما در کمیسیون اقتصاد یک مورد را که با اصرار دوستان در دستور کار گذاشته بودیم و  قرار شد که سوال از رئیس جمهور را انجام دهیم و استیضاح را عقب‌تر بگذاریم، تقریبا یک ماه در نوبت رسیدگی کمیسیون قرار گرفت و نهایتا هفته قبل تمام شد. اما در مورد وزارت کار هم آرزو داشتم که برای این وزارتخانه هم این مراحل طی می‌شد و با حوصله در نوبت قرار بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز