خبرگزاری کار ایران

رئیس دفتر جریان حکمت عراق در ایران:

بازشماری آرا لذت پیروزی شیعیان را اندکی کم کرد/ تغییر ملموسی از میزان کرسی‌ها بر اثر بازشماری آرا اعلام نشده است

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۸۲۱

مراسم نخستین سالگرد تاسیس جریان حکمت ملی عراق در دفتر تهران بعد از ظهر امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سید ضرغام حسینی در این مراسم گفت: هدف تاسیس جریان حکمت ملی عراق و جدایی سیدعمار حکیم از مجلس اعلای عراق بازنگری در وضع مجلس اعلا بود که با مشکلاتی روبرو شد و نتوانستند کارشان را در آن جریان انجام بدهند.

وی با بیان اینکه هدف‌گذاری مهم جریان حکمت ملی عراق اعتدال، جوانگرایی، اهمیت به نقش بانوان و نخبه‌گرایی است، اظهار داشت: بالای ۶۰ درصد مردم عراق زیر ۳۵ سال سن دارند و بیش از نیمی از مردم عراق را زنان تشکیل می‌دادند. 

این مقام عراقی با بیان اینکه عده‌ای گفتند جدایی کار درستی نبود و به شیعیان ضربه زد، اظهار داشت: نتایج انتخابات پارلمان عراق دقت و زمان‌سنجی آقای حکیم را نشان می‌دهد. ما ۲۰ کرسی را بدون ائتلاف با دیگر جریان‌ها و آنهم پس از ۹ ماه از تشکیل به دست آوردیم. 

حسینی افزود: دفتر جریان حکمت ملی در تهران با جریان و رویکرد جدیدی مبتنی بر اولویت دادن به رسانه‌ها کارش را شروع کرد. در شش ماه گذشته هم توانستیم ارتباط خوبی با رسانه‌ها داشته باشیم. 

وی با بیان اینکه بازشماری آرا لذت پیروزی شیعیان را اندکی کم کرد، تصریح کرد: تاکنون بر اثر بازشماری آرا، تغییر ملموسی از میزان کرسی‌ها اعلام نشده است. آقای حکیم نیز در این مدت گفت‌وگو با جریان‌های سیاسی و رهبران آنها را برای تشکیل دولت و تسریع در ایجاد دولت انجام شده است. با تظاهراتی که در عراق شد، این گفت‌وگوها افت کرد تا آنکه حدود ۱۰ روز قبل، از سوی مرجعیت عراق مطلب تسریع در ایجاد دولت بیان شد که به نوعی صحه‌ای بر انتخابات بود. این درخواست مبتنی بر انتخاب نخست‌وزیر شجاع و قوی بود. 

رئیس دفتر جریان حکمت ملی عراق در ایران اضافه کرد: آقای حکیم قبلا نیز بحث همراهی و اغلبیت طیف‌های مختلف پیروز را مطرح کرده بودند. با این روش می‌توان نخست‌وزیر قوی انتخاب کرد. اگر همپیمانی و اغلبیت قوی نباشد نخست‌‌‌‌‌وزیر هم قوی نخواهد بود. 

حسینی با تاکید بر اینکه همه سیاسیون تسریع تشکیل دولت و ایجاد همپیمانی ملی را دنبال می‌کنند، خاطرنشان کرد: آقای حکیم نیز در این شرایط بحث نشستن بر میز ملی با اولویت‌های ملی را مطرح می‌کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز