خبرگزاری کار ایران

تحلیل یک رسانه آمریکایی؛

چرا مذاکره ایران و آمریکا به نفع هر دو کشور است؟

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۳۲۶

نشریه «استار تریبون» در یادداشتی با اشاره به درخواست ترامپ برای برگزاری یک مذاکره بدون پیش‌شرط با مقامات ایران نوشت: چنین مذاکره‌ای می‌تواند به نفع هر دو کشور باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از «استار تریبون»، روز دوشنبه رییس‌جمهور آمریکا پیشنهاد مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران را مطرح کرد و گفت: از نظر من هیچ مشکلی برای برگزاری چنین دیداری وجود ندارد. اما به نظر می‌رسد برای ایران مشکلاتی وجود دارد.

سخنگوی وزیرخارجه ایران گفت: با سیاست‌های کنونی آمریکا، قطعا امکان برقراری یک رابطه و دیالوگ وجود ندارد؛ آمریکا نشان داده که غیرقابل ‌اعتماد است. 

این رسانه با تاکید بر اینکه آمریکا در قبال ایران غیرقابل‌اعتماد بوده است، نوشت: آمریکا نه تنها با ایران بلکه با متحدان اروپایی و آسیایی‌اش هم همین گونه بوده است.ترامپ علیرغم تایید پایبندی فنی ایران به توافق هسته‌ای از این توافق خارج شد. 

«استار تریبون» نوشت: در مورد ایران تناقض‌هایی درون دولت ترامپ هم دیده می‌شود. ترامپ در حالی از مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران صحبت می‌کند که «مایک پومپئو» فهرستی ۱۲ بندی از شروط آمریکا برای ایران ردیف کرده است. از این گذشته اظهارات او در حالی مطرح شد که تنها یک هفته از توییت جنجالی‌اش علیه ایران می‌گذشت.

بر اساس این گزارش، به نظر می‌رسد ترامپ به تهدیدات روحانی در مورد بسته شدن مسیر عبور و مرور نفت در تنگه هرمز در صورت تحریم نفتی ایران توسط آمریکا واکنش نشان داده است. روحانی هشیار و محافظه کار است اما بیشتر در مقابل تندروهای داخلی تا در برابر ترامپ. 

«پاتریک کلوسان» محقق ارشد موسسه واشنگتن در گفت‌وگو با این رسانه مدعی شد: «وضعیت در ایران وحشتناک است. مردم ناراضی‌اند و باید با مسائل متعددی دست و پنجه نرم کنند و رابطه با آمریکا یکی از مهترین مشکلات آنهاست ولی تنها مشکل آنها نیست.»

این رسانه مدعی شد: هر تغییری در وضعیت کنونی ایران می‌تواند منجر به روی کار آمدن گروه‌های نزدیک به جریان‌های نظامی در کشور شود. در نتیجه مذاکره بین ایران و آمریکا برای هر دو طرف مفید است. تصور کنید ترامپ به اندازه نشست هلسینکی با «پوتین» و نشست سنگاپور با «کیم جونگ اون» ضعیف ظاهر نشود. در این صورت آمریکا می‌تواند لفاظی‌های تند بین دو کشور را سرد کند و در مسیر سازنده‌تری قدم بردارد که ترامپ به آن پایبند باشد. این وضعیت به نفع ایران هم هست. این کشور نیازمند شکستن انزوای سیاسی و اقتصادی‌اش است تا بتواند بر بحران‌های جاری فایق آید. 

«چشم امید جهان به سلطه نهایی افراد عاقل است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز