خبرگزاری کار ایران

رویترز نوشت؛

احتمال بلوکه شدن اموال ایران در بریتانیا به بهانه کمک به قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۳۱۰

دادگاهی در بریتانیا در حمایت از خانواده قربانیان حادثه یازدهم سپتامبر مدعی مصادره اموال ایران در انگلیس شده است. در صورت تایید حکم توسط دادگاه عالی انگلیس، اموال ایران در این کشور مصادره خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از «رویترز»، دادگاهی در انگلیس به دنبال راهی است که ببیند آیا می‌تواند به خانواده قربانیان حادثه یازدهم سپتامبر در آمریکا اجازه ادعا روی دارایی‌های ایران در بریتانیا داده شود یا خیر.

بر اساس این گزارش، برخی افراد مرتبط با حادثه یازدهم سپتامبر از دادگاه عالی انگلیس خواسته‌اند که حکم دادگاه آمریکا در سال ۲۰۱۲ که مدعی شده بود ایران در این حادثه از گروه تروریستی القاعده حمایت‌های اطلاعاتی است را اجرایی کند. 

رویترز نوشت: «دادگاه نیویورک به شاکیان و خسارت‌دیدگان حادثه یازدهم سپتامبر از منبع دارایی‌های ایران، ۷ میلیارد دلار پاداش داده است. ایران هرگونه ارتباط با القاعده و دخالت در حادثه ۱۱ سپتامبر را رد می‌کند.»

اگر دادگاه انگلیس اجرای حکم دادگاه نیویورک را قبول کند، امکان بلوکه یا توقیف کردن اموال ایران در انگلیس و ولز فراهم می‌شود. دارایی‌های ایران در انگلیس شامل ساختمانی در مرکز شهر لندن و دارایی‌های مالی در دو بانک تابعه بانک‌های دولتی ایران است. این حکم می‌تواند به مشکلات بحران مالی تهران دامن بزند. 

بر اساس این گزارش، حکم قاضی بریتانیایی در هشتم ژوئن بعد از جلسه استماع در دادگاه عالی انگلیس یکی از موانع را از سر راه این فرآیند برداشته است؛ بر اساس قانون، قبل از اجرایی شدن این حکم، دفتر خارجی انگلیس باید نامه‌ای رسمی‌ به وزارت خارجه ایران بنویسد و مراتب اجرایی شدن این حکم را اطلاع دهد. 

یک مقام بریتانیایی گفته که به طور معمول ارسال نامه به وزارت خارجه ایران کار سختی است.

رویترز نوشت: «شاکیان این پرونده از قاضی می‌خواهند که در ماه‌های آتی در دادگاه عالی در این رابطه تصمیم‌گیری کند. «ناتاشا هریسون» وکیل شاکیان پرونده یازدهم سپتامبر گفته حکم این قاضی می‌تواند در صورت تایید از سوی دادگاه عالی انگلیس، اجرایی شود. این به آن معناست که دارایی‌های ایران بلوکه خواهد شد. 

یک مقام ایرانی گفت: ایران اقدامات لازم را در این زمینه انجام خواهد داد. 

یکی از مقامات وزارت خارجه ایران در این رابطه گفت: حکم ماه ژوئن با انگیزه‌های سیاسی و ساختگی بوده است. چنین اقداماتی علیه ایران برای انحراف توجه‌ها از کشورهایی در منطقه است که در حادثه ۱۱ سپتامبر نقش داشتند. ما قربانی تروریسم هستیم و همیشه علیه تروریسم جنگیده‌ایم. 

بر اساس این گزارش شاکیان پرونده سعی می‌کنند حکم دادگاه نیویورک در سال ۲۰۱۵ را در انگلیس به اجرا دربیاروند. آنها حمایت دادگاهی در لوگزانبورگ که ۱.۶ میلیارد دلار دارایی ایرانی‌ها را بلوکه کرده را دارند. ایران نسبت به حکم دادگاه لوکزانبورگ هم اعتراض کرده است. 

«لی ولوسکی» یکی از وکلای شرکت حقوقی «بویس شیلر فلکسنر» گفته شاکیان درصدد هستند که اموال ایرانیان را در همه جای دنیا برای اجرای این احکام بلوکه کنند. 

وی مدعی شد: انتظار داریم دادگاه‌های کشورهای خارجی اگر می‌خواهند آمریکا عمل متقابلی نسبت به آنها داشته باشد، حکم دادگاه نیویورک را اجرایی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز