خبرگزاری کار ایران

رویترز نوشت؛

توقف قرارداد تعدادی از بیمه‌گذاران اروپایی با ایران

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۹۹۲

بیمه‌گران، بیمه‌گذاران، دلال‌ها و شرکت‌های حمل و نقلی اروپایی به دلیل اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌های بیمه و بیمه‌گذار از چهارم نوامبر در پی خروج از برجام، روابط تجاری‌شان را با ایران متوقف کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از «رویترز»، تحریم‌های جدید آمریکا احتمالا مانع از دسترسی و استفاده بیمه‌های ایرانی از پلتفورم آی تی «لویدز لندن» خواهد شد. این مساله مانعی بر سر راه بیمه‌گران اروپایی برای تامین پوشش بیمه در ایران خواهد بود.

«لویدز لندن»، شرکت خدمات مالی بریتانیایی است که به‌عنوان یک کارگذار بیمه، در زمینه ارائه خدمات بیمه، بیمه اتکایی، بیمه عمر، مبادلات اوراق قرضه و مدیریت ریسک فعالیت می‌‌کند.

بر اساس این گزارش بیمه‌گران، بیمه‌گذاران، دلال‌ها و شرکت‌های حمل و نقلی اروپایی به دلیل اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌های بیمه و بیمه‌گذار از چهارم نوامبر در پی خروج از برجام، روابط تجاری‌شان را با ایران متوقف کرده‌اند. 

«لویدز لندن» و دیگر بیمه‌های اروپایی بعد از امضای برجام و در پی لغو تحریم‌های ثانویه آمریکا علیه شرکت‌های خارجی مرتبط با تهران، خدمات اعتبار تجاری، انرژی و دریانوردی را برای ایران فراهم می‌کردند. لغو تحریم‌های ثانویه به معنای توانایی شرکت‌های اروپایی برای تجارت با ایران بدون خطر جریمه شدن از سوی آمریکا بود. بر همین اساس شرکت‌های تابعه آمریکا هم می‌توانستند با ایران تجارت داشته باشند. 

«بروس کارنگی براون» رییس شرکت «لویدز لندن» به «رویترز» گفت: اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران بدان معناست که «احتمالا» بیمه‌گذاران قادر به ادامه فرآیندهای مرتبط با کسب و کار با ایران از طریق پلتفورم «لویدز» که بخشی از آن متعلق به شرکت DXC آمریکاست، نخواهند بود. 

وی گفت: «شما می‌توانید از طریق سایر مکانیزم‌های لویدز که خارج از شرکت DXC است، اقدام کنید اما پروسه پیچیده‌تر و هزینه‌برتر خواهد شد.» 

سخنگوی شرکت «لویدز لندن» هم گفت: «به سندیکاهای بیمه توصیه کرده‌اند که مشاوره‌های قانونی را قبل از ورود به فعالیت‌های مرتبط با ایران در نظر بگیرند و ارزیابی درستی از خطرات تحریم‌ها داشته باشند.» 

به گزارش «رویترز»، شرکت DXC پروسس داده‌ها و دیگر خدمات پشتیبانی شرکت «لویدز» و دیگر شرکت‌های بیمه لندن را از طریق دو شرکت XIS  و XCS بر عهده دارد . این دو شرکت تحت شرکت DXC ادغام شده‌اند.

این رسانه به نقل از برخی منابع آگاه نام شرکت‌های واسطه و بیمه‌گذار مرتبط با ایران را برده نوشت: شرکت‌های Chaucer و Ed Broking, RFIB و UIB از جمله شرکت‌های واسطه‌ای هستند که با ایران در ارتباطند.

به گفته برخی منابع آگاه به «رویترز»، شرکت‌های AXA فرانسه، Munich Re آلمان، Swiss Re و شرکت‌های Gallagher و PartnerRe که دو شرکت اروپایی تابعه آمریکا هستند هم با ایران در ارتباطند.

شرکت فرانسوی AXA گفته که این کمپانی مسئول بیمه دریانوردی و حمل و نقل برای ایران توسط طرف‌های غیرایرانی در پی برجام بوده؛ اما عقد قرارداد جدید را برای بیمه دریانوردی متوقف کرده‌است. 

شرکت‌های Swiss Re, Gallagher و PartnerRe نیز در پاسخ به سوال «رویترز» گفته‌اند در حال ارزیابی وضعیت تحریم‌ها هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز