خبرگزاری کار ایران

تابش در نطق میان دستور:

کشور نیازمند گفت‌وگوی ملی است/ تا اعتماد سیاسی ترمیم نشود، هیچ مساله ریز و درشتی حل نخواهد شد

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۲۳۴

نماینده اصلاح طلب مجلس ادامه داد: به درستی غالب دلسوزان نظام، انقلاب و ایران به این نتیجه رسیده اند که نقطه آغاز برای حل مسائل مهم و جدید اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور در میدان سیاست است، تا رویکرد های سیاسی اصلاح نشود، تا اعتماد سیاسی ترمیم و تقویت نشود، تا نخبگان و جامعه در فرآیند مقابله بامسائل عدیده و پیچیده مشارکت فعال نداشته باشند هیچ مسئله ریز و درشتی به درستی حل نمی شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدرضا تابش در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور اظهار داشت:  تامین آب، بهم خوردن ساختار زیست محیطی به نسبت جمعیت منطقه، مهاجرات های بی رویه، رشد آسیب های اجتماعی، دشواری های معیشتی و چالش های جدید اقتصادی، مخاطرات اخلاقی و فرهنگی در منطقه یزد و اردکان را باید به عنوان مسائل منطقی و ملی جدی گرفت و به دنبال چاره برای آنها بود.

نماینده مردم اردکان در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: از اقدام سنجیده مجمع تشخیص مصلحت نظام به منظور فراهم آوردن امکان بازگشت همشهری زرتشتی "سپنتا نیک نام" به شورای شهر یزد که نشانه معنا دار به ثمر نشستن تلاش های موثر شخصیت ها و نهادهای مدنی و اهتمام نظام به تثبیت حقوق شهروندی است، صمیمیانه تشکر می کنم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس گفت: از این پس یزد سرزمین دوستی و همبستگی میان مذاهب، اقوام و گروه ها و طبقات مختلف اجتماعی خواهد بود، می توان با تأمل در همین مسئله و توجه به قدرت وحدت و انسجام ملی در خلق پیروزی های تاریخی به عبور از بحران های بزرگ برای امروز کشور هم به درستی درس گرفت.

این نماینده مجلس تاکید کرد: مگر آنچه ملت ایران را در برابر نظام تا بن دندان مسلح به قدرت جهانی حامی او و در برابر نظام متجاوز بعثی وحامیان منطقه ای و بین المللی پیروز کرد، وحدت کلمه، اتکای به رهبری ممتاز امام، اراده، ایثار ملی، اعتماد، سلامت و درست کاری مسئولان نبود؟ امروز هم برای عبور از چالش ها و بحران ها پیش روی به همان سرمایه اجتماعی و قدرت مردم بازگردیم.

وی با بیان اینکه مردم با مسائل جدی و واقعی رو به رو هستند، اظهار داشت: دشمنان ایران و اسلام برای دامن زدن به این مشکلات سیاست ها و برنامه های شوم دارند، جنگ را ابتدا به جای میدان های نظامی به درون افکار عمومی و روان جامعه آورده اند، می خواهند ایران را بی آینده، جامعه ایرانی را مایوس و بی اعتماد به تصویر در آورند تا در پرتو آن قدرت مردم سالاری، قدرت همبستگی ملی و قدرت توسعه و پیشرفت کشور را به مخاطره بیندازند.

تابش در ادامه نطق میان دستور خود گفت: رمز گذار موفق از این شرایط خطیر و پیچیده در درجه اول، تفاهم و توافق ملی بر سر مسائل پیش روی و راه حل های آنها است، کشور نیازمند گفت‌وگوی ملی است، حکومت، نخبگان و مردم باید به سوی هم بیایند، باهم گفت‌وگو کنند به تعبیر رهبر معظم انقلاب دست به اعتماد بزنند.

وی تاکید کرد: باور مردم به فهم به موقع واقعی مسئولان از مشکلات آنها، باور مردم به عقلانیت، درایت، کارآمدی و سلامت دست اندرکاران، باور مردم به انعطاف و اصلاح پذیری نظام و باور مردم به داشتن آینده بهتر برای خود و فرزندان شان آنها را مصمم و فعال در برابر رویاهای خام ترامپ و همپیمانان منطقه ای او می کند.

این نماینده اصلاح طلب مجلس ادامه داد: به درستی غالب دلسوزان نظام، انقلاب و ایران به این نتیجه رسیده اند که نقطه آغاز برای حل مسائل مهم و جدید اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور در میدان سیاست است، تا رویکرد های سیاسی اصلاح نشود، تا اعتماد سیاسی ترمیم و تقویت نشود، تا نخبگان و جامعه در فرآیند مقابله بامسائل عدیده و پیچیده مشارکت فعال نداشته باشند هیچ مسئله ریز و درشتی به درستی حل نمی شود. برای این کار باید جامعه و نخبگان احساس کنند در این شرایط جدید اراده و نگاه جدید از سوی دستگاه های مسئول ها به وجود آمده است.

تابش با بیان اینکه  این معنا را در سه سطح سیاست خارجی، سیاست داخلی و سیاست اقتصادی به اقتصار چنین می توان طبقه بندی کرد، گفت: در سیاست خارجی محوریت وزارت امور خارجه به عنوان سکان دار سیاست خارجی به پرهیز از موازی کاری، اقدامات و بیان اظهارات تنش آفرین، پیگیری  و استیفای حقوق ملت برای جلوگیری از فروش نفت که نقض مقررات بین المللی و نقض دیوان بین المللی دادگستری است.

این نماینده مجلس عنوان کرد: تدوین استراتژی برای مداخله احتمالی با آمریکا در چهارچوب اصول عزت، حکمت و مصلحت، تداوم گفت‎وگو و تعامل با کشورهای اروپایی، چین و روسیه برای حل مسائل منطقه ای و مقابله با افراطی گری های آمریکا و برای دور کردن سایه و تروریسم از منطقه، همچنین تامین نیازهای مالی، بانکی و تکنولوژیک ایده آل از اهداف ما در سیاسیت خارجی باید باشد.

تابش بیان داشت: در سیاست داخلی توجه به خواسته‌های قشرهای مختلف اجتماعی به خصوص زنان، جوانان، قوام ومذاهب، کم کردن محدودیت‌ها و مداخله‌های نابجا در زندگی خصوصی و حقوق شهروندی آنها، توجه عملی به نظرها و دیدگاه‌های نخبگان، فعالان مدنی، احزاب و تشکل‌ها سیاسی و صنفی و به رسمیت شناختن نقدها و اعتراض ها و فعالیت‌های آنها مورد توجه است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس اظهار داشت: همچنین رفع محدودیت‌های سیاسی در برابر شخصیت‌های ملی و دلسوز کشور، حل مسئله حصر و رفع تبعیضات حضور موثر جناب آقای خاتمی در جامعه، کمک به بازگشت ایرانیان خارج از کشور و حل مسائل قضایی و حقوقی حضور آنها، حل و فصل محکومیت‌های دانشجویی، فعالان مدنی، رسانه و محیط زیست، اصلاح فشای رسانه‌ای کشور به خصوص در رسانه ملی  و قدرت بخشیدن به رسانه های مستقل و ملی از خواسته‌های جامعه است.

تابش گفت: در سیاست های اقتصادی مقابله جدید و اساسی با مسئله فساد، قاچاق، رانت خواری و تاکید بر شفافیت هر چه بیشتر اقدامات رسمی و فعالیت های غیر رسمی اقتصادی، اولویت دادن به تخصیص منابع محدود ارزی و اقتصادی بر اساس اولویت های اجتماعی به ویژه صیانت از طبقات محروم، اعتماد بخشی به نظام بانکی و سیاست های پولی، تقویت سیاست های نفتی و مقابله عملی با سیاست های ترامپ در مقابله با فروش نفت، اقدام عملی در قبال تهدیدهای معشیتی مردم را می طلبد.

عضو هیات رئیسه  فراکسیون امید در مجلس تاکید کرد: به هر حال باید همه باهم بکوشیم که فرصت ها را از دست ندهیم وبه موقع در برابر بحران ها و طوفان ها بایستیم تا همه تهدیدها به فرصت هایی برای ایران عزیز ومردم شریف تبدیل شود.

وی در پایان شعری از دیوان حافظ خواند:

قدر وقت ار نشناسد دل و کاری نکند                بس خجالت که از این حاصل اوقات بریم

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز