خبرگزاری کار ایران

معاون قوه قضائیه مطرح کرد:

تلاش برای تولید محتوای علمی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۹۹۹

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه تاکید کرد: موضوعات پیشگیری از مباحث نویی هستند که در ایران سابقه علمی و تجربی ندارند که باید با کمک مجامع علمی، پژوهشکده‌ها و دانشگاه ها به تولید علمی در این باره بپردازیم.

به گزارش ایلنا، محمدباقر الفت، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری باید برمبنای علمی باشد، گفت: در سال‌های اخیر قوه قضائیه تلاش کرده است در بین مردم ومسؤولان موضوع پیشگیری را نهادینه کند.

وی ادامه داد: موضوعات پیشگیری از مباحث نویی هستند که در ایران سابقه علمی و تجربی ندارند و می‌توان گفت به نوعی وارداتی هستند که باید با کمک مجامع علمی، پژوهشکده‌ها و دانشگاه ها به تولید علمی در این باره بپردازیم.

معاون رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه اقدامات اجرایی بدون مبنای علمی ضربات جبران‌‌‌ناپذیری را بر جامعه وارد می‌‌‌‌‌‌کند، اظهار داشت: باید به محیط علمی و دانشگاهی نزدیک شویم تا با وجود یک ناظر آگاه اقدامات ما به ناهنجاری تبدیل نشود.

الفت ادامه داد: از دیگر مزایای همکاری و تعامل با دانشگاه، آشنا شدن جامعه دانشگاهی با موضوعات جامعه است.

حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلای باید دستگاه‌هایی اجرایی از خوداندیشی و درون نگری بیرون بیایند و برای یافتن راه‌حل از دانشگاه‌ها کمک بگیرند، تصریح کرد: بین دستگاه‌ها و دانشگاه انفکاک نظام‌مند وجود دارد و ارتباط ارگانیک و اندام وار وجود ندارد.

وی افزود: دانشگاه‌های علوم اجتماعی نباید به مرکز تولید نظریه پردازان ناامید تبدیل شوند بلکه باید به مرکز تولید اندیشه‌‌‌‌های خلاق تبدیل شوند که در حل مشکلات جامعه تاثیرگذار باشند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: امیدواریم با انعقاد چنین تفاهم نامه های همکاری بین دانشگاه و دستگاههای اجرایی، به شکوفایی دانشگاهها و برون رفت آنها از انزوای تئوریک کمک کنیم.

در پایان سند همکاری توسط معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه  و رئیس دانشگاه علامه طباطبایی امضاشد.

دانشگاه علامه با ۱۶ هزار دانشجو، جزء ۱۳ دانشگاه رتبه کشور است و دانشگاه تخصصی علوم انسانی و اجتماعی ایران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز