خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی قوه‌قضاییه مطرح کرد؛

اقدامات قوه‌قضاییه برای مقابله با خشونت/دستورالعمل‌ها به زودی ارائه می‌شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به اقدامات مطالعاتی این معاونت برای مقابله با رفتارهای خشن در جامعه از تدوین و ارائه دستورالعمل‌های پیشگیری از خشونت در چند ماه آینده خبر داد.

محمدباقر الفت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با اقدامات صورت گرفته در زمینه جلوگیری از گسترش خشونت در جامعه اظهار کرد: رفتارهای خشن موضوع بحث اداره کل فرهنگی و اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه است و به همراه اساتید دانشگاه تهران در حال انجام کار کارشناسی بر روی این مساله هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر اقدامات صورت گرفته محدود به جمع‌آوری منابع و نظرات علمای این حوزه است، اما در حال تدوین دستورالعمل‌هایی نیز هستیم تا این اطلاعات را به اقداماتی در عرصه پیشگیری و روابط بین انسان‌ها در جامعه تبدیل کنیم که البته هنوز به این مرحله نرسیده‌ایم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود: سوابقی که در دانشگاه‌ها در این زمینه بوده است را به معاونت منتقل و متناسب با نیاز روز از این منابع اطلاعات را استخراج کردیم، امیدوارم که کار را در چند ماه آینده به مرحله عملیاتی و اثربخش برسانیم و نتایج حاصله را به مراکزی ارائه دهیم که قرار است؛ ارائه کننده روابط اجتماعی باشند.

وی در پاسخ به اینکه آیا دیگر دستگاه‌ها نیز ملزم به اجرای دستورالعمل‌های استخراج شده توسط معاونت اجتماعی قوه قضاییه هستند یا خیر؟ توضیح داد: تدابیر پیشگیرانه‌ای که در حال تدوین  است؛ مبنای عقلایی دارد و بر این اساس همه دستگاه‌ها خود را ملزم می‌دانند که اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند، همچنین از آنجا که ما در قوه قضاییه به صورت جمعی کار می‌کنیم و تلاش بر این است که دستگاه‌های ذیربط را نیز مشارکت دهیم، بنابراین یک الزام عرفی نیز برای اجرای این دستورالعمل‌ها ایجاد می‌شود.

کد خبر : ۴۲۷۸۴۹