خبرگزاری کار ایران

اکبریان در نطق میان دستور مطرح کرد؛

ترمیم کابینه اقتصادی دولت فقط رفتن آقای سیف نیست/ کسی را ندیده‌ام ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را قبول کند

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۸۳۱

رئیس کمیسیون صنایع و معادن شورای اسلامی با اشاره به قیمت ارز دولتی گفت:کسی را ندیده‌ام ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را که دولت اعلام کرده است را قبول کند، هیچ اقتصاد دانی و هیچ باسواد و با سوادی اعلام نکرده که این ارز را قبول دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عزیز اکبریان در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با بیان این که از ملت شریف، شهیدپرور و انقلابی ایران اسلامی به دلیل تحمل مشکل گرانی‌ها و کمبود برق به عنوان خادم ملت عذرخواهی می‌کنم، گفت:از دولت درخواست دارم نسبت به ترمیم تیم اقتصادی کابینه اقدام کند، ترمیم کابینه اقتصادی دولت فقط رفتن آقای سیف نیست.

وی تاکیدکرد: تیم اقتصادی دولت ضعیف و ناکارآمد است، باید در این زمینه اقدام شود، به دلیل بی توجهی تیم اقتصادی دولت امروز گرانی و مشکلات اقتصادی کمرشکن شده و کالایی وجود ندارد حداکثر یا حداقل کمتر از ۵۰درصد گران نشده باشد.

نماینده مردم کرج در دهمین مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:  افزایش نقدینگی در جامعه همچنان ادامه دارد ولی دولت هیچ برنامه‌ای برای آن ندارد،کسی را ندیده‌ام ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را که دولت اعلام کرده است را قبول کند، هیچ اقتصاد دانی و هیچ باسواد و با سوادی اعلام نکرده که این ارز را قبول دارد.

وی با بیان این‌که اعلام قاچاق ارز، بستن صرافی‌ها، تخصیص ارز به کالاهای غیرضروری همگی تحمیل هزینه بر کشور است، گفت:  امروز برای تامین مواد اولیه کارخانه‌ها و کالاهای اساسی ارز تخصیص پیدا نمی‌کند، ارز باید به کالای اساسی داده شود واردات کالاهای مانند گوشی تلفن همراه باید با ارز آزاد انجام شود.

اکبریان تاکیدکرد: متاسفانه در تخصیص ارز برای مواد اولیه بسیار قصور می‌شود مخصوصا در واردات کالاهای ضروری مردم همان کالاهایی که دولت اعلام می‌کند در بند یک قرار دارند،

وی ادامه داد: کسی که پشت تلویزین اعلام کرد هرقدری که سکه درخواست کنید می‌فروشیم بر چه اساس، اصول و اقتصادی این کار را کرد، به دست خودمان مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه لایحه تفکیک دولت به مجلس آورده می‌شود رای لازم را کسب نمی‌کند اما مجددا در قالب طرح ارائه می‌شود، گفت:اگر وزیر ضعیف است و یا در درون دولت مشکل وجود دارد باید آنها را حل کنیم، با تفکیک وزارتخانه‌ها به جایی نمی‌رسیم، دولت لایحه تفکیک وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی را پس بگیرد.

اکبریان با بیان اینکه قطع مکرر برق مشکلاتی را برای صنعتگران ایجاد کرده است و وزارت نیرو هیچ برنامه‌ای ندارد، گفت: مدیران وزارت نیرو در خواب هستند و تنها کلیدی در دست آنها وجود دارد که برق مناطق را با آن قطع می‌کنند کارخانه‌ای که ۴هزار کارگر دارد ساعت ۱۲ برای ناهار و نماز تعطیل کرده و برق آن تا ساعت ۵ عصر قطع شده است نابود و دچار زیان می‌شود.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: امروز کشور نیاز به هماهنگی و همدلی دارد و سه قوه باید تعامل کنند و دولت از لجاجت در تفکیک وزارت خانه‌ها و عدم تغییر تیم اقتصادی دست بردارد تا بتوانیم در مقابل دشمن با قوت ایستادگی کنیم

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز