خبرگزاری کار ایران

رییس جدید بانک مرکزی:

سعی می‌‌‌کنیم تاب‌‌‌آوری کشور را در مقابل تلاش‌‌‌‌های دشمنان افزایش دهیم/ دوره جدید بانک مرکزی پیام‌‌‌آور ثبات و آرامش فکری برای مردم است

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۵۵۳

رییس جدید بانک مرکزی تاکید کرد: دوره جدید بانک مرکزی پیام‌‌‌آور ثبات و آرامش فکری برای مردم و احیای اعتماد به سیاستگذاران و سیاستگذاری پولی و مالی خواهد بود اما شرط لازم در این راستا شرط اعتماد عمومی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالناصر همتی در مراسم تودیع و معارفه خود گفت: بانک مرکزی به عنوان ستون اصلی اقتصاد پیگیری برنامه‌‌‌‌های راهبردی است و سعی می‌‌‌کنیم تاب‌‌‌آوری کشور را در مقابل تلاش‌‌‌‌های دشمنان افزایش دهیم و از تهدیدهای به وجود آمده فرصت بسازیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات بانک مرکزی حاصل سیاست‌‌‌‌‌هایی مانند ترازنامه‌‌‌‌های بانکی، سردرگمی در سیاست ارزی و... است، اظهار داشت: دلیل اصلی مشکلات بانکی عدم هدایت نقدینگی، خلق بی‌‌‌ضابطه نقدینگی و نبود دارایی‌‌‌‌های جایگزین برای ارز است. بنابراین بانک مرکزی سعی می‌‌کند تا با سیاست‌‌‌های ارتباط فعال و تنظیمات مناسب امیدبخش مردم باشد.

رییس جدید بانک مرکزی ادامه داد: حفظ قدرت ارزی مساوی با حفظ ذخایر، اصرار ناترازی‌‌‌ها، مهار نقدینگی، هدایت نقدینگی، ثبات در قوانین بانکی و پشتیبانی از تولید حمایت از صادرات پایدار از اهم برنامه‌‌‌های بانک مرکزی خواهد بود.

همتی با تاکید بر اینکه در سیاستگذاری پولی بر مبنای علم اقتصاد تصمیم‌‌‌‌گیری خواهد شد، تصریح کرد: در شرایط سخت نباید مبنای علم را کنار گذاشت. دوره جدید بانک مرکزی پیام‌‌‌آور ثبات و آرامش فکری برای مردم و احیای اعتماد به سیاستگذاران و سیاستگذاری پولی و مالی خواهد بود اما شرط لازم در این راستا شرط اعتماد عمومی است. 

وی در مورد نقش انتظارات در اقتصاد ایران خاطرنشان کرد: تنظیم انتظارات عمومی راهکار مناسب در پیشبرد سیاست‌‌‌های پولی و مالی است و باید تلاش کرد که با انتشار مناسب و بی‌‌‌حاشیه اخبار، فضای تصویر موجود را بهبود بخشید.

رئیس جدید بانک مرکزی افزود: استفاده از بازار باز اسلامی برای جلوگیری از روند رو به رشد بدهی بانک‌‌‌ها به بانک مرکزی یک ابزار مهم است. همچنین مبارزه با فساد و بانک در نظام پولی و ارزی کشور غیرقابل قبول است و تبدیل به یک مطالبه عمومی شده و باید سرلوحه سیستم بانکی قرار بگیرد.

همتی اضافه کرد: با توجه به اینکه بنده فرد دانشگاهی هستیم، تنوع دیدگاه‌ها برایم ملموس و قابل درک است و از اساتید و صاحبنظران پولی و بانکی در اداره امور به طور شایسته بهره‌‌برداری خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز