خبرگزاری کار ایران

امروز در صحن علنی مطرح شد؛

پذیرایی ادارات دولتی و وابسته به دولت با میوه‌های وارداتی/ چرا مشکلات سپرده‌گذاران مؤسسات مالی را حل نمی‌کنید

کد خبر : ۶۴۸۵۳۸

نمایندگان ملت در تذکراتی خواستاری رسیدگی دولت به برخی از اقدامات و عملکردهای نادرست دستگاهای اجرایی شدند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، تذکرات کتبی نمایندگان و مسئولان اجرایی کشور در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی توسط علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیأت رئیسه مجلس قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است.

- اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم به رئیس‌جمهور درباره استفاده از میوه‌های وارداتی در پذیرایی ادارات دولتی و وابسته به دولت در سال حمایت از کالای ایرانی تذکر داد.

- علی کرد نماینده مردم میرجاوه در تذکر به رئیس‌جمهور خواستار توجه به مطالبات مردم سیستان و بلوچستان شد.

- محمدمهدی زاهدی و امیر خجسته نمایندگان کرمان و همدان به وزیر آموزش و پرورش درباره دریافت شهریه توسط مدارس دولتی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان تذکر دادند.

- جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد به همراه ۲۱ نفر از نمایندگان در تذکری به وزیر آموزش و پرورش عنوان کردندکه دلیل بی‌توجهی به اصل ۱۵ قانون اساسی توسط شما و نادیده گرفتن زبان مادری چیست؟

- پروانه مافی نماینده مردم تهران در تذکری به وزرای دفاع و کشور عنوان کرد که علت تغییر پیاپی قوانین مرتبط با خدمات سربازی چیست؟ و در تذکری به وزیر کشور عنوان کرد که چرا علیرغم وعده‌های داده شده همچنان وضعیت سرمایه‌گذاران شرکت پدیده شاندیز در بعضی موارد تعیین تکلیف نشده است.

- علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک به وزیر دادگستری لزوم اصلاح فرایند صدور گواهی سوء پیشینه و افزایش مدت اعتبار آن با توجه به طولانی بودن بوروکراسی اداری در امور مختلف و مشکلاتی که برای مردم در این زمینه وجود دارد را متذکر شد.

- پروانه مافی نماینده مردم تهران به همراه ۷۰ نفر از نمایندگان به رئیس‌جمهور و وزیر ورزش و جوانان لزوم تسریع در تحقق وعده دولت مبنی بر تشکیل مجمع سمن‌های ملی جوانان را متذکر شدند.

- حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در تذکری به وزیر اقتصاد عنوان کرد که چرا برخلاف قوانین و مقررات افراد بازنشسته را به سمت مدیرعاملی بانک و شرکت‌های زیرمجموعه وزارت اقتصاد منصوب می‌کنید؟

- ولی‌الله نانواکناری و حسین نیازآذری نمایندگان بابلسر و بابل در تذکری به رئیس‌جمهور عنوان کردند که چرا مشکلات سپرده‌گذاران مؤسسات مالی را حل نمی‌کنید؟ در استان مازندران مطالبات برخی سپرده‌گذاران با سپرده زیر ۱۰۰ میلیون هنوز پرداخت نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز