خبرگزاری کار ایران

تغییر زمانبندی اجرای استانداردهای اعمال حدود مجاز آلایندگی موتورسیکلت‌‌های بنزینی + جدول

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۳۴۵

هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت ، برنامه زمانبندی اجرای استانداردهای اعمال حدود مجاز آلایندگی موتورسیکلت‌ های بنزینی را اصلاح کرد.

به گزارش ایلنا،  هیئت وزیران در جلسه ۳/۴/۱۳۹۷ به پیشنهاد شماره ۳۳۱۷۸/۶۰ مورخ ۲/۲/۱۳۹۷ وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

متن زیر به انتهای بند (۱-۵) جدول پیوست موضوع بند (۴) تصویب­نامه شماره ۳۸۴۵۴/ت۵۳۱۷۲هـ مورخ ۲/۴/۱۳۹۵ اضافه و تبصره قبلی به عنوان تبصره (۱) تلقی و تبصره­های (۲) و (۳) به شرح زیر به بند مذکور الحاق می­شود:

برنامه زمانی اعمال حداقل حدود مجاز آلایندگی موتورسیکلت به شرح جدول زیر تعیینمی­شود:

دوره زمانی

۱۳۹۷

 ۱۳۹۸

۱۴۰۰ به بعد

حداقل حد مجاز آلایندگی

یورو ۳

یورو ۴

استاندارد روز اتحادیه اروپا

 

تبصره ۲- موتورسیکلت انژکتوری بنزینی باید دارای پمپ سوخت و انژکتور جداگانه، سامانه واپایش (کنترل) موتور و واکنش­ساز (کاتالیست) در اگزوز باشد. واکنش­ساز (کاتالیست) موضوع این تبصره در مورد تولیدات داخلی از ابتدای سال ۱۳۹۸ لازم­الاجرا است.

تبصره۳- استفاده از باتری اسید- سرب در موتورسیکلت­های برقی با توان کمتر از یک کیلووات ممنوع است.

معاون اول رئیس جمهور این مصوبه را به وزارت وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی،وزارت نفت،وزارت صنعت، معدن و تجارت،وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت دادگستری، وزارت آموزش و پرورش، وزارت اطلاعات،وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری،سازمان برنامه و بودجه کشور،سازمان حفاظت محیط زیست، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز