خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون شوراها در گفت‌وگو با ایلنا:

پافشاری کمیسیون شوراها و نمایندگان مجلس حق را به حق‌دار رساند

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۷۶۳

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: رد عضویت عضو زرتشتی شورای شهر یزد در این نهاد در طول یک سال نیم از سه منظر به کشور ضربه وارد کرد اما در نهایت پافشاری کمیسیون شوراها و نمایندگان مجلس حق را به حق‌دار رساند.

قاسم میرزایی نکو در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا،‌با اشاره به رای مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بازگشت سپنتا نیکنام به شورای یزد گفت: خبر خوبی است که در نهایت مجموعه کارگروه سیاسی و حقوقی مجمع تشخیص مصلحت به واقعیتی که ما از ابتدا بر آن تاکید داشتیم دست پیدا کردند.

وی افزود: هنوز انتخابات شوراها برگزار نشده بود که ما در کمیسیون شوراها در خصوص عضویت اقلیت‌ها در شوراهای شهر تاکید کردیم اما شورای شورای نگهبان مبنا نداشت رای مجلس را بپذیرد. برای بار دوم نیز نمایندگان مجلس با ۲۰۲ رای بر این موضوع پافشاری کردند که باز هم با مخالفت شورای نگهبان مواجه شد.

میرزایی نکو ادامه داد: حال خوشحالیم که در نهایت با پافشاری کمیسیون شوراها و نمایندگام مجلس حق به حق‌دار رسید.

عضو فراکسیون امید مجلس در تشریح هزینه‌هایی که این اقدام به کشور وارد کرد، گفت: در طول یک سال و نیم فراز و نشیب سه هزینه به کشور وارد شد؛ نخست هزینه اجتماعی بود که گویی ما می‌خواهیم اقوام را در کشور نادیده بگیریم و فقط حق را برای مسلمان‌ها قائل باشیم. هزینه دوم لوس کردن قوانین بود،‌ نمی‌شود در خصوص هر قانونی نظر بدهیم و خود هم بلافاصله آن را اجرا کنیم. هزینه سوم هم تضعیف شوراها و فعالیت این نهاد بود. اعضای شوراها توسط مردم انتخاب می‌شوند پس باید به آنها این حق داده شود تا هرکه را که می‌خواهند انتخاب کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز