خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع در جلسه هماهنگی مدیران لرستان:

تحریم‌های ظالمانه دشمنان با همت ملت و دولت خنثی می‌شود/ متناسب با نوع تهدیدها، نیروهای مسلح را پشتیبانی می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۱۴۳

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه توانسته ایم نیازمندی ها و توقعات نیروهای مسلح را برآورده کنیم، گفت: متناسب با نوع تهدیدات نیروهای مسلح را پشتیبانی خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ حاتمی در جلسه هماهنگی مدیران استان لرستان که با حضور استاندار و مدیران ارشد لرستان برگزار شد، با تقدیر و تشکر از تلاش ها و فعالیت های مسئولین، مدیران و فرماندهان نیروهای مسلح برای رشد و پیشرفت این استان اظهار داشت: خداوند را شاکریم که امروز توفیقی دست داد تا با مسئولین، مدیران و مردم این استان دیدار داشته باشیم.

وی از لرستان به عنوان استانی باظرفیت و استعدادهای فراوان خدادادی و طبیعی و دارای انسان های عالم و فرهیخته با سابقه درخشان در دوران هشت سال دفاع مقدس نام برد و افزود: مردم این استان به معنای واقعی مدافعان راستین انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن هستند و همچون نگینی در تاریخ ایران اسلامی می درخشند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: با ظرفیت انسانی و منابع خدادادی بسیاری که در این استان وجود دارد امیدواریم با بهره گیری مناسب از این ظرفیت های بالقوه مردم استان بتوانند از زندگی و رفاه بیشتری برخوردار شوند.

امیر سرتیپ حاتمی در بخش دیگری از سخنان خود مسئولیت اصلی نیروهای مسلح را تأمین امنیت برای مردم و کشور دانست و اضافه کرد: نیروهای مسلح در واقع با تولید امنیت، زمینه را برای رشد و پیشرفت کشور وحضور بخش خصوصی در سرمایه گذاری ها فراهم می کنند که بحمدالله نیروهای مسلح در اجرای این وظیفه و مأموریت موفق بوده‌اند و به خوبی نقش آفرینی کرده اند.

وی در تکمیل این بخش از سخنان خود به توطئه ها و دشمنی ها علیه نظام اسلامی از سوی دشمنان قسم خورده اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در بعد امنیت در شرایط بسیار مطلوبی قرار داریم که مرهون تلاش های نیروهای مسلح، مسئولین و حمایت ها و پشتیبانی های مردمی است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه در این راستا وزارت دفاع وظیفه پشتیبانی از نیروهای مسلح در حوزه های مختلف ماموریتی را برعهده دارد، تاکید کرد: تمام تلاشمان را معطوف کرده ایم که بهترین و متناسب ترین پشتیبانی را از نیروهای مسلح و مردم عزیزمان داشته باشیم.

امیر سرتیپ حاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دشمنان با فتنه و توطئه های گوناگون در صدد ضربه زدن به بنیه اقتصادی کشور هستند، خاطرنشان کرد: با بصیرت و آگاهی مردم و همکاری و هماهنگی هر بیشتر مردم و مسئولین به طور حتم این توطئه ها با شکست مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه دشمنان امیدوار بودند که با تحمیل این تحریم ها و توطئه ها جمهوری اسلامی ایران به وضعیتی شبیه سوریه و عراق دچار شود، گفت: اما به کوری چشم دشمنان و با هدایت های حکیمانه و مدبرانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و فرمانده معظم کل قوا، توطئه های دشمنان نقش بر آب شده است.

وزیر دفاع تاکید کرد: معتقدیم محدویت ها و تحریم های نظام استکبار نمی تواند مردم ایران را از دستیابی به اهداف و آرمانهای انقلاب باز دارد چون ایران دارای ظرفیت های بزرگ انسانی، علمی و سرزمینی است که هرچه تحریم ها افزایش یابد نمی توانند با این داشته ها مقابله کنند.

امیر سرتیپ حاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم تولید اشتغال در کشور به استان لرستان گفت: همانطور که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و رئیس جمهور بارها تاکید کردند اشتغال جوانان از اولویت های کشور محسوب می شود لذا همه باید برای ایجاد اشتغال و تولید به طور جدی قدم بردارند.

وی با اشاره به ظرفیت های وزارت دفاع در استان لرستان به ویژه شهرستان دورود اظهار داشت: بر آن هستیم تا از این ظرفیت های موجود برای توسعه هر چه بیشتر لرستان برنامه ریزی کنیم.

وزیر دفاع در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه به مردم عزیز ایران اسلامی نوید می دهم که توانسته ایم با همت متخصصان صنعت دفاعی تمام نیازمندی ها و توقعات نیروهای مسلح در حوزه های رزم زمینی، دریایی، پهباد، موشکی، جنگ الکترونیک، رادار و .... را برآورده کنیم، افزود: متناسب با نوع تهدیدات نیروهای مسلح را پشتیبانی خواهیم کرد.

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به راه اندازی و فعالیت گروه های تروریستی در منطقه توسط دشمنان خاطرنشان کرد: دشمنان قصد داشتند با گسترش داعش، تجزیه کشورهای منطقه را آغاز کنند که این فتنه آنها نیز مثل همه توطئه ها با شکست مواجه شد.

وی با بیان اینکه تحریم های ظالمانه دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران با همت ملت و دولت خنثی خواهد شد، گفت: بخش توطئه های دشمن برای فشار اقتصادی را هم خنثی می کنیم و از این امتحان بزرگ الهی مردم و مسئولین و دولت تلاشگر با سربلندی عبور خواهند کرد و پایان این کار قدرتمند تر شدن ایران و روسیاهی دشمن و ریشه دار تر شدن کینه و نفرت دشمن در دل مردم خواهد بود.

معاون مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز با بیان اینکه بناست تا سال آینده رهاسازی قلعه فلک‌الافلاک انجام شود، اظهار داشت: برای احداث پادگان جدید تامین اعتبار لحاظ و توسط استانداری پرداخت شده است.

علی‌اکبر سلیمانی با بیان اینکه پیش‌نیاز تخلیه ‌از قلعه احداث پادگان جدید است، افزود: تملک زمین و صدور مجوزها انجام شده و تا قبل از تاریخ مقرر، رهاسازی را انجام خواهیم داد و از استاندار لرستان درخواست داریم انشعابات، آب و برق تسریع شود.

محمدمهدی کربلایی مدیرعامل سازمان اتکا نیز با بیان اینکه خیلی علاقه‌مندیم در استان‌های کمتر توسعه یافته بیشتر سرمایه‌گذاری کنیم، اظهار داشت: سازمان اتکا در حد مقدورات این اقدام را صورت خواهد داد.

وی ادامه داد: برای احداث کشت و صنعت دورود همه تلاش خود را به کار گرفته ایم که تاکنون یک هزار و ۲۰۰ هکتار زمین برای احداث این مجتمع در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان اتکا در ادامه با اشاره به اینکه مطالعات ایجاد ۴ یا ۵ طرح اساسی تولیدی در لرستان انجام شده است، تصریح کرد: اگر الزامات این طرح‌ها فراهم شود به‌سرعت عملیات اجرایی این پروژه ها شروع خواهد شد.

کربلایی با بیان اینکه توسعه فروشگاه‌های اتکا در استان لرستان در دستور کار قرار دارد، گفت: بازسازی و نوسازی فروشگاه اتکا خرم‌آباد نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت. 

استاندار لرستان نیز در این جلسه یکی از مشکلات مناطق کمتر توسعه یافته را عدم سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: از وزیر دفاع درخواست داریم برخی مجموعه‌های وزارت دفاع در این استان سرمایه‌گذاری کنند و به لرستان توجه ویژه داشته باشند.  

سید موسی خادمی افزود: از گروه‌های سرمایه‌گذاری وابسته به وزارت دفاع تقاضا داریم یک صنعت بزرگ در لرستان ایجاد کنند و استانداری در این راه تمام مجوزها را صادر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مجتمع دفاعی دورود قابلیت توسعه دارد و می‌توان صنایع جدید در آن راه‌اندازی کرد، گفت: در حوزه صنعتی و کشاورزی نیازمند کمک وزارت دفاع هستیم.

استاندار لرستان در ادامه خواستار افزایش شعب فروشگاههای اتکا در سطح استان شد و گفت: در حال حاضر فضاهای شعب اتکا در لرستان مناسب نیست که جا دارد به آنها توجه ویژه شود.

 در این جلسه فرمانده ارتش در منطقه لرستان، جانشین فرمانده سپاه لرستان و مدیران لرستان به ارائه گزارش در حوزه مختلف کاری خود پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز