خبرگزاری کار ایران

سفر سرلشکر باقری به پاکستان حامل پیام‌های مهمی به برخی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۱۱۲

سفر سردار محمد باقری به پاکستان که نخستین سفر رییس ستاکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه گذشته به این کشور به شمار می‌آید، نقطه عطفی در روابط دفاعی و همکاری‌های امنیتی میان تهران و اسلام‌آباد محسوب می‌شود.

به گزارش ایلنا، پیوندهای مشترک دینی، فرهنگی و تاریخی دو کشور اسلامی ایران و پاکستان در کنار مبادلات تجاری و اقتصادی چشم‌انداز روشنی از گذشته، حال و آینده این دو کشور ترسیم کرده است، لیکن از آنجا که برخی بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای سیاست خود را بر تنش، اختلاف و درگیری میان ملت‌ها خصوصا ملل اسلامی منطقه غرب آسیا متمرکز کرده‌اند، بدیهی است که دو کشور ایران و پاکستان نیز همواره در کانون توجهات این بازیگران بوده و کوشیده‌اند به اشکال مختلف در روابط این دو کشور همسایه تاثیر بگذارند.

یکی از این تلاش‌ها، گسترش ناامنی و اقدامات تروریستی به درون مرزهای این دو کشور است که البته با ناکامی همراه بوده است.

در چنین شرایطی سفر سرلشکر باقری به پاکستان می‌تواند حامل پیام‌های مهمی به برخی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای باشد که تلاش می‌کنند با حمایت‌های مالی، آموزشی، لجستیکی و اطلاعاتی تروریسم را در منطقه گسترش دهند و تقویت کنند.

جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به عنوان دو کشور موثر در منطقه در کنار اشتراکات فرهنگی و تاریخی که دارند، اکنون با یک پدیده شوم روبرو هستند که عبارت است از «تروریسم» بنابراین دیدار و گفت‌وگوی عالی‌ترین مقام نظامی جمهوری اسلامی ایران با مقامات ارشد دولتی و نظامی جمهوری اسلامی پاکستان نویدبخش روابطی نوین در مبارزه با این پدیده است، از این رو انتظار می‌رود با تقویت همکاری‌های دفاعی و امنیتی دو کشور شاهد شکل‌گیری جبهه قدرتمندی علیه تروریسم در منطقه باشیم.

جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که امنیت و آرامش کشور برای او خط قرمز است و هر عاملی که بخواهد بی‌ثباتی و ناامنی را به درون مرزهای کشور تزریق کند با پاسخ پشیمان‌کننده نیروهای مقتدر دفاعی مواجه خواهد شد.

جمهوری اسلامی ایران و پاکستان معتقدند امنیت تنها توسط کشورهای منطقه و در قالب پیمان‌های دفاعی دوجانبه و چندجانبه منطقه‌ای حاصل می‌شود و هر تلاشی به بهانه مبارزه با تروریسم خارج از این چارچوب نه تنها دروغین که در جهت تقویت تروریسم ارزیابی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز