خبرگزاری کار ایران

پورمحمدی:

منافقین از دستمال توالت در ذهن دژخیم عراق مفلوک‌تر بودند/ ایران یک فرصت برای جامعه جهانی است/ تشکر از مواضع اخیر رئیس‌جمهور

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۳۶۵

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه جمهوری اسلامی یک فرصت برای جامعه جهانی است، گفت: منافقین از دستمال توالت در ذهن دژخیم عراق مفلوک‌تر بودند

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در دومین کنگره سراسری جامعه جوانان متحد اسلامی با بیان اینکه ما با اعضای جوان گفت‌وگویی داریم و شاید مباحثه‌ای هم داشته باشیم اما صحبت‌ها را طبق همین عرفی که اینجا است و به صورت سخنرانی و گفت‌وگوی یک طرفه داریم، گفت: در موقعیت فعلی و شرایطی که در آن قرار  داریم، جریان سلطه و استکبار و طغیان جهانی علیه نیروهای موحد و حق‌طلب و ظلم ستیز و انقلابی عمل می‌کند و پرچم این جریان همچنان در اختیار جمهوری اسلامی است، این درگیری که الان مشاهده می‌کنید برای جامعه جهانی یک فرصت و برای جمهوری اسلامی یک امتیاز و یک موقعیت ممتاز و یک انجام رسالت بزرگ تاریخی است.

وی افزود: سیر قهقرایی فرهنگ مادی‌گرایی و ماتریالیسم و انسان‌مداری گسسته از خدا و ملکوت و حاکمیت زور و ثروت و سرمایه فضای عمومی جهان را امروز  در بر گرفته، این جریان چهار نعل تاخته است و الان هم می‌بینید که فضای جهانی چگونه تحت سیطره این فضای قهقرایی و فضای مادی‌گرایی است.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه جمهوری اسلامی یک فرصت برای جامعه جهانی است که یک ندای حق طلب و  خداخواهی و انسانیت ناب و اصیل و ندای هویت بخشی واقعی به انسان‌ها و ندای مبارزه با ظلم و ایستادگی در برابر ظالمین را بلند کرده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران با گام‌های استوارش یک حرکت عمیق و با شکوه را رقم زده و تا به امروز ادامه پیدا کرده که این یک فرصت جهانی برای جامعه بشری است . جمهوری اسلامی و ملت ایران دارد هزینه میدهد اما دستاورد جمهوری اسلامی و ملت ایران این حرکت رهایی‌بخش جهانی و این ندای رهایی بخش است که به بلندی شنیده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تلاش‌های نیروی قدس، جانفشانی‌شان در برابر  بخشی از جامعه ما این سوال است که این چه کاری است که می‌کنیم و چه دستاوردی دارد و دفاع از فلسطین و مبارزه با اسرائیل با این هزینه‌ها و فشارها و دردسرها آیا می‌ارزد؟ این سوال است ما می‌توانیم به آن نپردازیم و از آن عبور کنیم اما سوالی است که در بین تعدادی از جوانان ما و جامعه ما مطرح است و جنگ‌های تبلیغاتی هم به شدت  تبلیغ می‌کنند و جنگ روانی شدید در میان جوانان و ملت ما در جریان است. واقعیت این است که جهت‌گیری موضع جمهوری اسلامی که با حرکت هوشمندانه حضرت امام که از دهه چهل شروع شد و تا پیروزی انقلاب جدی‌تر مطرح شد، امروز خود را بیش از قبل نشان داده است.

حجت‌الاسلام پورمحمدی تاکید کرد: جمهوری اسلامی در این پنجاه سال گذشته پرچمدار حق‌طلبی و رهایی انسان و ایستادگی در برابر سیر سلطه و این جریان قهقرایی بشر بوده است که این دستاورد بزرگ بشری و در کنار نهضت‌های انبیا است و غیر از آن آثار مادی آن هم فراوان است و جای پرداختن به آن هم وجود دارد. این یک حرکت عظیم حیات‌بخش و آگاهی بخش معرفت‌زا است که خوشبختانه جمهوری اسلامی در این پنجاه سال جریان توحیدی را در دنیا زنده نگه داشته است.

وی گفت: اگر امروز ادیان بزرگ الهی می‌توانند از توحیدشان حتی از توحید الهی‌شان از دیانت انحرافی و از خداخواهی حتی به شکل محدود و ناقص حرف بزنند به برکت جمهوری اسلامی و این نقش تعیین‌کننده  جمهوری اسلامی است که برای پاسداری از حرکت توحیدی در عرصه جهانی داشته است.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: یک مقاله مجله اکونومیست جالب است می‌گوید آینده دینداری جهان چگونه است؟ ما دینداران و ما که حکومت دینی داریم که پیش‌بینی نمی‌کنیم اما دیگران این کار را کرده‌اند.  این مقاله می‌گوید آینده جهان دیندارتر خواهد بود. نمودار آن خیلی جالب است نمی‌گوید از جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی و از این منطقه صحبت نمی‌کند بلکه نمودار می‌کشد سیر تاریخی دینداری را در زمان‌های مختلف بررسی می‌کند، ما در آن نمودار در پنجاه سال گذشته سیر نزولی داشتیم اما می‌گوید برای آینده سیر صعودی دارد. این اتفاقی است که جمهوری اسلامی در عرصه جهانی تولید کرده و  این نقش و تاثیری است که جمهوری اسلامی داشته و هدیه‌ای است که جمهوری اسلامی به جامعه جهانی داده است. این تحولی است فکری و ذهنی که در جامعه جهانی به برکت انقلاب اسلامی شکل گرفته است.

وی یادآور شد: برخی این سوال را مطرح می‌کنند که ما این همه با اسرائیل مقابله کردیم و به اهل سنت کمک کردیم و شمایی که این حرف‌ها را می‌زنید به امیرالمؤمنین چه می‌گویید که او این همه تحمل و همراهی کرد تا اینکه نهاد اسلامی شکل بگیرد و استوار بماند، شما همین حرکت را در تشکیل دولت غاصب صهیونیستی می‌بینید. چند دهه از تشکیل دولت غاصب آنها می‌گذرد. بعد از پایان  جنگ دوم جهانی تا هزار و نهصد و هشتاد و دو که اسرائیل به لبنان حمله می ‌کند و جنوب لبنان را می‌گیرد و به بیروت می‌آید و به اردوگاه‌‌ها حمله می‌کند و آن فاجعه بزرگ قتل عام را انجام می‌دهد و مستقر می‌شود و بعد ناچار به خروج می‌شود، سیر اسرائیل را ببینید، هر جنگی که کرده پیروز شده و هر اتفاقی در منطقه افتاده به نفع اسرائیل است و اگر در حرکت سیاسی جلو رفته به دلیل کرنش جهان اسلام و جهان عرب بوده است.

پورمحمدی تاکید کرد: ما در رژیم شاه عقبه اسرائیل بودیم وبازار اسرائیل بودیم و تامین‌گر سوخت اسرائیل بودیم و مرکز سرمایه‌گذاری اسرائیلی‌ها بودیم و بیشترین کارشناسان اسرائیلی در ایران فعالیت داشتند، تا اینکه انقلاب اسلامی اتفاق می‌افتد سیر نزولی آنها شروع می‌شود. بعد از ۱۹۸۲ که کمک‌هایی که به جبهه مقاومت سوریه و فلسطین می‌شود این سیر صعودی به نزولی تبدیل می‌ شود. این روزها حرفی از حکومت عظمی و کبیر و نیل تا فرات نمی‌زنند بلکه اسرائیل  به دنبال تامین  امنیت خودش در مرزها است  و به دنبال  تامین حفظ شهروندان خودش است و امروز در پی نگهداری از مهاجرت‌ها به اسرائیل که به جبهه معکوس تبدیل نشود.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: اسرائیل امروز با یک موج گسترده از نسل جدید انقلابی نوجوان روبرو است. اگر امروز جوانان فلسطین در مقابل اسرائیل ایستادند نه به برکت آن حس و حال خودشان به عنوان فلسطینیان پیشگام است بلکه به یمن بچه‌ها و جوان‌هایشان است، وگرنه ما سیر فلسطین را سیر تسلیم دیدیم در سی چهل سال گذشته این جوانان و نوجوانان فلسطینی بودند که حیات مجدد به  انتفاضه‌ها را شکل دادند.

وی ادامه داد: این اتفاق بزرگی است که در حیات منطقه تهدیدات امنیتی و سیاسی و اقتصادی و فرهنگی شکل گرفته و این جمهوری اسلامی است که حرکت وحشتناک فروپاشی سقوط تمدن اسلامی در دوران معاصر را کنترل کرد.  تمام کفر پشت سر این قصه ایستاد و اما این جمهوری اسلامی بود که به فریاد رسید تا این سلطه را نابود کند ‌این جمهوری اسلامی بود که به فریاد اسلام رسید و اگر امروز سخنی از اسلام و ارزش‌ها و معارف می‌شنوید این جمهوری اسلامی است که این ندا را سر داده است.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت:  اگر امروز بگویید جمهوری اسلامی روی اهداف و آرمان‌هایش مانده یا نه می‌گوییم بله مانده است. دشمنانش همان دشمنان و اهدافشان همان اهداف است. چند روز پیش سرشکسته‌های مفلوک تروریست منافقان در پاریس جمع شدند و این اوج ذلت و پستی و نکبت و اوج دست خالی بودن جبهه دشمن است که ناچار است دست به دامن شود. حالا جمهوری اسلامی ایران منتقد دارد مشکل دارد ملتی بزرگیم با هشتاد میلیون با دیدگاه‌ها و نظرات مختلف اما منافقان چه جایگاهی دارند. منفورترین و زشت‌ترین مجموعه‌ای هستند که تاریخ دیده است.

وی تاکید کرد: ما در دو ماموریت که در دهه سال ۷۴ تا ۷۶ پس از پایان جنگ درباره اسرا و مباحث جنگ به عراق رفت و آمد داشتیم  من ناچار شدم با رئیس‌جمهور عراق ملاقات کنم که طولانی‌ترین ملاقات با او را من دارم. در گذشته ایران، چهار ساعت بود، صدام در بحثی گفت این جماعت رجوی که شما نگرانید چه کسانی‌اند، ما آنها را بی نام و نشان می‌دانیم. یعنی از دستمال توالت در ذهن دژخیم عراق اینها مفلوک‌تر بودند.  در زمان جنگ که بیشترین فشار بر ما آمد و بمباران و موشک بود آنگاه این گروه مفلوک می‌شود عیادی این گروه سفاک. این نشان می‌دهد هیچ نقشی ندارند کسی که برای تحول  و فرو پاشی و تغییر در ایران با شعارهای پرطمطراق می آید و جان بولتون و اینکه آدم‌های دیگر در این نشست بودند نشان می‌دهد چقدر دستشان خالی است این جریان‌های معارض جمهوری اسلامی به نکبت‌ترین گروه گره خورده است.

پورمحمدی با بیان اینکه منافقین پیشگامان داعش در ایران و منطقه هستند، گفت: کارهایی که این‌ها کردند هیچ گروهی در تاریخ نکرده است. کارهای برون تشکیلاتی شان هم مثل هم است، جهاد نکاح و تحول ایدئولوژیک در خانواده همه مثل هم است. این وضعیت اتفاق افتاده و جمهوری اسلامی در یک جایگاه ممتاز جهانی و نقش آفرین در عرصه جهان است. هزینه‌اش خیلی بیشتر از این حرف‌هاست که ما محاسبه کنیم. رئیس جمهور آمریکا گفت ما در منطقه هفت هزار میلیارد دلار هزینه کردیم برای اینکه منطقه را بدست بگیریم اما نتوانستیم. هرجا رفتیم پای جمهوری اسلامی در آنجا در میان بود. ما چه هزینه‌ای کردیم؟ اصلا چقدر شهید دادیم؟ چقدر نیرو بردیم. بعد می‌گویند شما دارید شعبده بازی و تحریک می‌کنید.

وی با بیان اینکه آمریکا  در منطقه و در جامعه بین الملل، زمین‌گیر و مفلوک شده است، گفت:  مدام افول می‌کند و سیر فرو پاشی آمریکا را نگاه کنید و موج پرخاشگری دارد افزایش می‌یابد. چه موقع جسارت داشتند؟ چه موقع کشورهای کوچک می‌توانستند جلوی آمریکا قد علم کنند اما الان دارد این اتفاق می‌افتد. این اتفاقات بسیار عظیم و بزرگ به همت جوانان شکل گرفته است. من خوشحالم از این اتفاقی که دارد می‌افتد اما خواهشمان این است که ما الان مشکل حزب نداریم الان ساختار و کارکرد حزبی ما مشکل است. ما الان یار و سرباز و نیروی متفکر جسور عملیاتی انقلابی پای کار کم داریم این معلوم نیست با ساز و کار حزبی به دست آید. شما قراراست جریان جوانان را حفظ کنید معلوم نیست به شکل حزب به هدف خود برسید.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه ما نیازمند تحول در ساختارهایمان و رویکردهایمان در کل فضای سیاسی کشور و بخصوص در جمع اصولگرایان هستیم، گفت: ما اصولگرایان و ما انقلابیون ما همه انقلابیون ایران می‌دانیم با روحیه جسورانه انقلابی که امام در آن دمید این دستاوردها به دست آمده و ادامه راه هم باید همین گونه باشد. حضور روحانیت نیازمند تحرک آن بافت‌ها و ساختارهای بسته تشکیلاتی است که بر ما سایه انداخته باید تغییر دهیم و باید بازسازی و نوسازی شوند و ما از خودمان شروع کردیم قبل از اینکه به دیگران بگوییم. این رسالت مهمی است و در این شرایط تاریخی بسیار مهم است و باید انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: جا دارد از موضع صحیح و انقلابی توسط رئیس جمهور تشکر می کنیم و به سهم خودمان از این مواضع  قدردانی می‌کنیم این مواضع، مواضعی صحیح و اصیل و ناب انقلابی است و از دوستانی هم که پشتیبانی کردند قدردانی می‌کنیم و این وحدت و همگرایی باید تداوم یابد و راه و رمز صلاح و رستگاری ما هم در تداوم این مسیر است و با اطاعت از خدا و پیامبر و رهبری که رمز وحدت و همبستگی  است ادامه یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز