خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهور در دیدار اسقف اعظم اتریش:

انتقال صحیح اعتقادات مذهبی به جوانان وظیفه مشترک و مهم همه ادیان الهی است

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۰۸۶

رئیس‌جمهور در دیدار اسقف اعظم اتریش، انتقال صحیح اعتقادات مذهبی به جوانان را وظیفه مشترک و مهم همه ادیان الهی دانست و تاکید کرد: نگاه اسلام و مسیحیت به جهان و آینده، بسیار به یکدیگر نزدیک است و باید در تلاشی مشترک به نیاز نسل جوان امروز یعنی آشنایی با اعتقادات راستین مذهبی پاسخ مناسب دهیم.

به گزارش ایلنا، حجت‌‌‌‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه به وقت محلی در دیدار کارینال شونبورن، با بیان اینکه برای تربیت بهتر و صحیح‌‌‌‌‌‌تر دینی جوانان، ابتدا این دیدگاه ما هست که باید تغییر کند، گفت: مظاهر دنیای مادی متنوع شده و ما هم باید قادر باشیم معنویت و دین را با روش‌‌‌های جدید و جذاب امروز به جوانان منتقل کنیم.

رئیس‌‌جمهور با بیان اینکه در طول تاریخ همواره روابط خوب و دوستانه‌‌‌‌ای میان مسلمانان و مسیحیان برقرار بوده است، اظهار داشت: مسیحیان ایران، امروز همچون همه ادوار تاریخ در کنار سایر اقوام و ادیان ایرانی زندگی مسالمت‌‌‌‌‌آمیزی داشته و با مسلمانان کشورمان روابط بسیار حسنه‌‌ای دارند.

روحانی افزود: امروز کلیساها در ایران در کنار مساجد کاملا فعال هستند، مسیحیان در مجلس ایران نمایندگانی دارند که از حقوق و اختیارات برابر با دیگر نمایندگان برخوردارند و در انتخاباتی که در ایران برگزار می‌‌‌‌شود، مسیحیان مشارکت و حضور بسیار گسترده‌‌‌ای دارند.

رئیس‌‌‌جمهور با بیان اینکه بسیار اهمیت دارد تلاش کنیم تا اهداف پیامبران بزرگ الهی در راستای استقرار صلح و دوستی در همه جهان محقق شود، تصریح کرد: وقتی به پاداش بزرگ الهی معتقد باشیم، فداکاری در راه کمک به انسان‌ها برای ما آسان می‌‌شود، چراکه اگر همه زندگی را در جهان مادی منحصر کنیم، درگیری‌‌ها و خشونت‌ها در جامعه انسانی بیشتر شده و وحدت بشری برهم می‌‌خورد.

کاردنیال شونبورن اسقف اعظم اتریش نیز با اشاره به دیدار و گفت‌وگوهایش در ایران از سال ۲۰۰۱، در چارچوب گفت‌‌‌وگوهای دوجانبه و گفت‌وگوی بین ادیان به نمایندگی از اتریش، با بیان اینکه خاطرات بسیار خوبی از آن دیدارها و گفت‌وگوها دارد، خاطرنشان کرد: بسیار مهم است که فرآیند گفت‌وگو زنده بماند و ما به عنوان نمایندگان ادیان وظیفه داریم درهای گفت‌وگو را بگشاییم و گشوده نگاه داریم.

اسقف اعظم اتریش ادامه داد: امروز بزرگترین نگرانی و دغدغه ما چگونگی انتقال اعتقادات دینی و از جمله مسیحیت به نسل جوان کشورهای مسیحی است. نسل‌‌‌‌های جوان بیش از هر چیز به الگوهای خوب اعتقادی احتیاج دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز