خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

التهاب بازار خودرو فروکش کرده است/ اختصاص میلیاردها یورو ارز دولتی برای سفرهای تفریحی چه ضرورتی دارد؟

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۶۳۰

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: در شرایطی که کشور در تحریم قرار دارد و ارز دولتی باید به کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم تخصیص یابد چه ضرورتی دارد که میلیاردها یورو ارز دولتی برای سفرهای تفریحی (از قبیل آنتالیا، پاتایا و...) اختصاص یابد؟

به گزارش ایلنا، قاضی ناصر سراج پیش از ظهر امروز ضمن شرکت در جلسه شورای قضایی استان البرز و بازدید از اداره کل بازرسی استان با تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره معمار دستگاه قضایی شهید بهشتی (ره) هدف از سفر امروز خود را بررسی مسائل استان و بازرسی کل استان عنوان کرد و با اشاره به احیای شورای قضایی استان‌ها با دستور آیت‌‌الله آملی لاریجانی گفت: با تشکیل مرتب جلسات شورای قضایی استان‌ها، الحمدالله کارها و اقدامات مناسبی صورت گرفته و هماهنگی خوبی در بین دستگاه‌های قضایی استان‌ها ایجاد شده است.

وی با اشاره به توطئه ۴۰ ساله دشمنان علیه انقلاب اسلامی اظهار داشت: ما ۴۰ سال تحریم هستیم که در طی ۱۰ سال اخیر شدت تحریم‌ها افزایش یافته است اما علیرغم همه تهدیدها و توطئه‌‌‌‌ها، انقلاب اسلامی همواره با قدرت و اقتدار به پیش رفته و هیچ‌‌گاه تسلیم دشمنان نشده است؛ این بار نیز ان‌شاالله به فضل خداوند، دشمنان ما شکست خواهند خورد و با مقاومت و کمک مردم شریف‌مان از این شرایط عبور خواهیم کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به فضای ملتهب چهار بازار خودرو، مسکن، ارز و سکه تصریح کرد: همانطور که ریاست محترم قوه قضائیه تاکید فرمودند سازمان به این حوزه ها ورود کرده و گزارش خود را به زودی برای مراجع ذی‌صلاح ارسال خواهیم کرد تا با دستور قاطع ریاست محترم قوه قضائیه با متخلفان و سودجویان و فرصت‌‌‌طلبان در این حوزه‌‌‌ها بدون اغماض برخورد شود.

سراج با اشاره به بازدید اخیر خود از ایران خودرو خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌‌‌‌هایی که با خودروسازان صورت گرفت، آرامش خوبی بر روند ثبت‌‌نام‌ها حاکم شده و التهاب بازار خودرو فروکش کرده است.

وی ادامه داد: متاسفانه هر چیزی که اعلام می‌‌‌شود قیمتش رو به افزایش است، برخی مردم برای خرید آن کالا اقدام می‌‌‌کنند که ما از مردم نیز درخواست داریم که با بی‌‌‌‌اعتنایی و عدم خرید کالاهایی که به صورت یک‌‌‌شبه و غیرمنطقی گران می‌‌‌شوند فرصت سودجویی به دلالان و فرصت‌‌‌‌طلبان را ندهند. همچنین با توجه به شرایط تحریم کشور واقعاً اقلامی که نیاز نداریم، نخریم یا حتی‌‌‌المقدور وقتی کالایی در داخل با کیفیت مناسب تولید می‌‌‌شود از خرید مشابه خارجی آن پرهیز کنیم.

این مقام عالی قضایی با اشاره به برگزاری جلسات ستاد هماهنگی اقتصادی توسط سران سه قوه ابراز داشت: تمام مسئولان کشور آماده مقابله با تحریم‌ها هستند و تصمیمات و تدابیر لازم را درنظر گرفته‌‌‌اند.

سراج اقتصاد مقاومتی را به عنوان راهکار نهایی غلبه بر مشکلات اقتصادی دانست و بیان کرد: در شرایطی که کشور در تحریم قرار دارد و ارز دولتی باید به کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم تخصیص یابد چه ضرورتی دارد که میلیاردها یورو ارز دولتی برای سفرهای تفریحی (از قبیل آنتالیا، پاتایا و...) اختصاص یابد؟ این رویه برخلاف اقتصاد مقاومتی و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر پرهیز از سفرهای خارجی غیرضرور است و این مقدار ارز دولتی اگر به بخش تولید اختصاص یابد به رونق و شکوفایی تولید داخلی کمک مؤثری خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز