خبرگزاری کار ایران

ذوالقدر در نطق میان دستور:

هر روز بحرانی جدید وارد می‌شود/ خواست و نیاز مردم با قبل متفاوت است

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۵۶۴

یک نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه باید پذیرفت که شرایط فعلی و خواست ها و نیازهای مردم با قبل متفاوت است، گفت: ضرورت دارد منطبق با شرایط روز تصمیم اخذ شود، چراکه با مقایسه شرایط فعلی با دوران انقلاب و دفاع مقدس نمی توان نتیجه گیری مطلوبی به دست آورد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سیده اطمه ذوالقدر در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور، با اشاره به دیدار اخیر نمایندگان مجلس با مقام معظم رهبری، گفت : در این دیدار ایشان فرمودند که مجلس نباید نماد تردید و خود کم بینی، یأس و ناامیدی، بی اعتنایی و بی مبالاتی به مسائل کشور باشد و نباید با دید مأیوسانه به ظرفیت ها و توانایی های ملی نگاه کند، لذا امروز نیازمند ورود عاجل به وضعیت اقتصادی کشور هستیم.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حال اقتصاد کشور خوب نیست، افزود: هر روز که  پیش می رویم بحرانی جدید بر جامعه بحران زده وارد می شود که دیگر مردم یارای مقابله با آن را ندارند،در حالی که این مردم دلبسته به نظام و انقلاب و موجودیت و امنیت ایران هستند و باتمام وجود ارزش ها و آرمان های انقلاب را پاس می دارند.

وی با تاکید بر اینکه باید پذیرفت که شرایط فعلی و خواست ها و نیازهای مردم با قبل متفاوت است، ادامه داد: ضرورت دارد منطبق با شرایط روز تصمیم اخذ شود، چراکه با مقایسه شرایط فعلی با دوران انقلاب و دفاع مقدس نمی توان نتیجه گیری مطلوبی به دست آورد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه موج اعتراضات و واکنش های امروز صرفا مطالبات قشر یا گروه خاصی نیست که بتوان با قوه قهریه آن را سامان داد، بلکه این بار غم نان است، یادآور شد: معیشت مردم در تمام اقشار مورد تهدید است و شاغلان علیرغم کار تمام وقت در دخل و خرج مانده اند چه برسد به قشر بیکار، در حالی که مردم حق داشتن یک زندگی شرافتمندانه و آرام و توأم با رفاه دارند.

وی با اشاره به اینکه باید نگاهی واقع بینانه به جامعه داشته باشیم که آیا عدالت به طور کامل در جامعه برقرار شده است؟، افزود: آیا موفق به محو فقر و فساد و تبعیض شده ایم؟ آیا خود ارزش ها را پاس می داریم و همه مسئولان به واقع شیفته خدمت هستند؟ آیا آنگونه که باید خدمتگزار این مردم بوده ایم؟

ذوالقدر ادامه داد: مسائل داخلی را پیچیده نکنیم و دچار توهم توطئه نباشیم اگرچه دشمنان و بدخواهان در تضعیف نظام از هیچ اقدامی فروگذار نیستند، اما  ما در عبور از بحران ها درک کرده ایم که عنصر اعتماد و انسجام اجتماعی پیش شرط توسعه و پیشرفت کشور است.

وی با بیان اینکه از مردم همدلی و همراهی و اعتماد به دولت درخواست شده است، اظهار داشت: این اعتماد با توجه به وضعیت اقتصاد و فشار اقتصادی وارد به مویی بند است، اما در عمل برای اعلام نام متخلفان و سوداگران بازار ارز وزیری شفاف سازی کرد و دیگری با اکراه و تأخیر این اقدام را انجام داد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: این اقدام به دور از انسجامی است که نیاز امروز کشور است و به دور از مطالبه گری دولت از مردم یعنی اطمینان به قوه مجریه بوده است و این رفتارها هر کدام موجی از نا آرامی و تشویش را به جامعه وارد می کند که دیگر نمی توان پس لرزه های آن را مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه انتقادهای بسیاری بر عملکرد دولت تدبیر و امید وجود دارد که خروج از نگاه نقادانه و قرار گرفتن در مسیر درست بدون شکل گیری یک ساختار منسجم و سیاست مشخص امکان پذیر نیست، ادامه داد: صرفا با متهم کردن های کلی و ابراز گلایه بدون ذکر جزئیات و دلیل نمی توان به نتیجه دست یافت.

ذوالقدر با تاکید بر اینکه بخشی از این ناآرامی های امروز اقتصاد توسط خودی های شکل گرفته که از مزیت دسترسی به ارز دولتی برخوردار بوده اند، تصریح کرد: عملکرد شرکت ها و بخش ها به بررسی و اعلام نظر سریع توسط سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات نیاز دارد تا دلیل انتخاب آنها برای پرداخت ارز مشخص باشد، مگر نه اینکه با کمبود نقدینگی ارز مواجه هستیم آیا نباید نظارت ها را هر چه بیشتر و قوی تر می کردیم.

وی افزود: باید پذیرفت که اعتماد اجتماعی را از بین برده و سیاست ها در بخش داخلی و در بخش خارجی کارا و موثر نیست و مردم بیشترین هزینه را می دهند مردمی که همواره با شعار عبور از بحران آنها را همراه و همدل کردیم، اما  دیگر به ستوه آمده اند و برای بهتر شدن اوضاع چشم به عملکرد بهتر و شفاف تر دولت دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم، با بیان اینکه انتظار می رفت رییس جمهور به درخواست عده زیادی از نمایندگان با حضور در صحن علنی مجلس بی پرده و شفاف با نمایندگان مردم صحبت کند و اجازه ندهد به خاطر اقلیتی، اکثریت مورد فشار و آسیب قرار بگیرند، ادامه داد: موضوعات کلان اقتصادی کشور و تلاطمات اخیر اقتصادی نباید ما را از رسیدگی و اقدام در خصوص موضوعات دیگر از جمله موضوع بدهی های دولت به تأمین اجتماعی و بازپس داری این مطالبات، اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، کشوری و لشکری و ضرورت رسیدگی وزارت نفت و پتروشیمی ها به تعاونی های کارکنان نظیر تعاونی خدماتی کارکنان پالایشگاه پتروشیمی تبریز و غیره دور نگه دارد.

وی با اشاره به بازدیدش به همراه رییس مجلس از آزاد راه تهران – شمال، یادآور شد: اگرچه شاهد پیشرفت این پروژه پس از ۲۵ سال از شروع آن بودیم، اما مردم از وعده هایی که داده شده خسته شده اند، در حالی که این پروژه می تواند نقش قابل توجهی در کاهش تلفات جاده ای و صرفه جویی در زمان و هزینه داشته باشد که باید با اهتمامی هر چه بیشتر به پیش رود، که امیدوارم با تخصیص منابع بودجه ای لازم و حمایت های مادی تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مشکلات عدیده تهران در غوغای مشکلات عمومی کشور نباید فراموش شود، از جمله برگزار نشدن شورای ساماندهی امور پایتخت که یکی از گلایه های جدی ما دولت است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز