خبرگزاری کار ایران

یادداشت جواد امام؛

یک روز کاخ‌نشینی رییس دولت اصلاحات را علم می‌کنند و روزی دیگر تصمیم انتقال آب به کویت

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۳۰۹

جواد امام توضیحاتی درباره خبر انتقال آب به کویت ارائه داد.

به گزارش ایلنا، جواد امام در توضیحاتی درباره خبر انتقال آب به کویت نوشت:

یک روز کاخ‌نشینی رییس دولت اصلاحات را علم می‌کنند و روزی دیگر تصمیم انتقال آب به کویت در دوران اصلاحات.

خبری که در شبکه‌های اجتماعی با عنوان «انتقال ۹۰۰هزارمترمکعب آب شیرین به کشور کویت به مدت ۳۰ سال ، در حالیکه کشور از آب سالم  محرومند» منتشر شده است و توسط برخی کانال‌ها، تبلیغ و تحلیل می‌شود، یک نفر هم نمی‌پرسد قبل از آنکه به مرحله تحلیل و فحش و ناسزا برسید،‌ درباره اصل خبر و صحت و سقم آن تحقیقی داشته‌اید یا فقط دستاویزی پیدا کرده‌اید برای آنکه حدس و گمان‌های خود را دامن بزنید و از آب گل‌آلود برای خود ماهی‌ای بگیرید. آن هم به چه قیمتی؟ فکر می‌کنید سرانجام این تخریب‌ها و دروغ‌پردازی‌ها چیست؟ از زدن اصلاحات و نابودی آن و تحقیر اصلاح‌طلبان، می‌خواهید به دموکراسی برسید؟ اساسا مطمئن‌اید این ره که می‌روید به دموکراسی می‌رسد؟ آیا صدای مردم شده‌اید یا صدای کسانی‌که با تمامیت ارضی ایران مشکل دارند؟ ایران ما بیش از هر زمان دیگری،‌ در معرض تهدیدها و مشکلات است، آیا قرار است دستی از خارج پیدا شود و ایران را گلستان کند یا باید با تکیه بر همین توانایی‌های خود کاری برای کشورمان بکنیم؟ حال با این روندی که برخی پیش گرفته‌اند، کسی را برای تغییر و تحولی،‌ باقی گذاشته‌اند؟ نکند قرار است تغییر و تحول مورد نظر آنان توسط ترامپ و همکاران ایشان در کاخ سفید، صورت گیرد؟ گرچه می‌دانیم این آخرین اقدام آنان در راستای تخریب بزرگان اصلاحات و اساس اصلاحات نیست و نیز این را می‌دانیم که بهانه‌ها تمامی ندارند و اگر کسی دقت کند،‌ خطای ناشران اخبار غلط و جهت‌دار را متوجه خواهد شد، اما بد نیست برای آنکه امر به خود آن ناشران خبر مشتبه نشود، بدیهی‌ترین نکات را یک بار دیگر یادآور شویم.

اولا:‌ این طرح، صرفا یک طرح مطالعاتی بوده، مثل هزارویک طرح دیگر که در موسسات و دستگاههای مختلف انجام می‌پذیرد. طبیعتا در هر طرحی، مزایا و معایب آن سنجیده می‌شود و اگر فواید آن بیشتر باشد، با در نظر گرفتن ملاحظات مختلف، اجرایی می‌شود و در غیر اینصورت، آن طرح از روند اجرایی خارج می‌شود. حالا جالب اینجاست که برخی این «طرح مطالعاتی» را با «طرح اجرایی>> اشتباه گرفته‌اند و باز زمین و زمان را به هم دوخته‌اند و از خیانت دولت اصلاحات گفته‌اند.

ثانیا: این طرح، انتقال آب شیرین به کشور کویت نبوده است، بلکه قرار بوده از محل کنترل وجمع آوری سیلاب‌ها در اختیار این کشور قرار گیرد، نه آب شرب مصرفی خانوارها یا آب مورد استفاده در زراعت. چنانچه نیز رضا اردکانیان وزیر نیرو تاکید کرده است: وزارت نیرو هیچ طرح و تصمیم و پروژه ای برای انتقال، فروش و صادرات قطره ای از آب این سرزمین به هیچ کشوری خارج از مرزهای ایران ندارد.

ثالثا: بسیار بدیهی است اگر این طرح مطالعاتی در دولت مصوب می‌شد و چنین توافق‌نامه‌ای بین دولت‌های ایران و کویت منعقد می‌شد، چون توافق‌نامه بین ایران و یک کشور خارجی است، می‌بایست مورد تایید وتصویب مجلس قرار می‌گرفت. بروید در اسناد مجلس (روزنامه رسمی)آن زمان ببینید، چنین مصوبه‌ای پیدا می‌کنید؟ اگر پیدا کردید، قبول، همه با هم خیانت کردند و شما افشا کردید.

همانطور که گفتیم بطلان این ادعا واضح بود و دلایل و شواهد دیگری نیز می‌توان به موارد فوق‌الذکر افزود تا نادرستی آن مشخص شود، اما در همین حد هم اکتفا می‌کند و باید وقت و انرژی خود و شما را نگه دارم برای شایعات و دروغ‌های بعدی‌ای که در راه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز