خبرگزاری کار ایران

مبتنی بر راهبرد رئیس جمهور برای شفاف‌سازی؛

با دستور وزیر اقتصاد اطلاعات میزان و ارزش کالاهای وارداتی منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۲۵۶

وزیر امور اقتصادی و دارایی در یادداشتی اینستاگرامی تاکید کرد: به عنوان وزیراقتصاد اجازه نمی‌دهم آسایش و امنیت کشور فدای رفتارهای منفعت‌طلبانه شود.

به گزارش ایلنا، مسعود کرباسیان طی این یادداشت با بیان اینکه اقتصاد در اتاق شیشه‌‌‌‌‌ای یعنی با مردم شفاف و صادق باشیم، نوشت: براساس قولی که هفته قبل در نشست خبری در جمع اهالی رسانه داده بودم، از صبح امروز (شنبه) عموم مردم و فعالان اقتصادی می‌توانند میزان واردات انواع کالاها و ارزش آن را به لحظه روی سایت گمرک مشاهده کنند.

وی افزود: شفافیت که نباشد، عده‌‌‌‌ای هوس سواستفاده به سرشان می‌زند و با مال‌‌‌اندوزی عرصه زندگی را بر مردم تنگ می‌کنند؛ اما دولت قطعا طرف مردم و حامی منافع ملی و در خدمت توسعه بخش خصوصی واقعی و مولد است که طی سال‌های تحریم از مال و جانش برای کشور صرف کرد و همچنان ایستاده است. 

وزیر اقتصاد با بیان اینکه دولت به مردم قول داده بود نگران تامین مایحتاج‌شان نباشند، تصریح کرد: این لیست و آمارها شفاف می‌‌‌سازد که مبتنی بر نیازهای روزانه جامعه، انواع کالاها به کشور با حمایت منطقی دولت وارد می‌شود.

کرباسیان ادامه داد: مطمئن هستم دستگاه‌‌‌‌های نظارتی مانند سازمان تعزیرات و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌‌‌‌‌کنندگان بازارها را رصد می‌‌‌کنند و اگر واردکننده یا فروشنده‌‌‌ای که با ارز رسمی کالا به کشور وارد کرده، آن کالا را با قیمت دلار آزاد بفروشد، به معنای پشت کردن به منافع ملی، مصلحت کشور و زندگی عموم شهروندان است و دولت با نهایت جدیت با این افراد برخورد خواهد کرد.

وی اضافه کرد: مردم عزیز کشور می‌توانند لیست کالاها را ببینند و اگر در هنگام خرید با گرانفروشی مواجه شدند اول آنکه از خرید آن کالا خودداری کنند و دوم اینکه با توجه به مسولیت شهروندیشان بی‌‌‌‌‌درنگ موضوع را با سازمان تعزیرات اعلام کنند.

وزیر اقتصاد یادآور شد: بخش خصوصی مطمئن باشد، دولت اقتصاد شفاف و ضدفساد را می‌خواهد که همان مطالبه جدی آنها است و به مردم هم اطمینان می‌‌‌أهیم که بازارها لحظه به لحظه رصد می‌‌‌شود.

کرباسیان از رسانه‌‌‌ها خواست مثل همیشه مردم را آگاه کنند زیرا حضور موثر آنها راه را بر فساد و رانت‌‌‌جویی می‌‌‌بندد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز