خبرگزاری کار ایران

تلاش برای تعیین تکلیف نسبت اسلام و توسعه اقتصادی با حضور مطهری، مومنی، راغفر و مصباحی‌مقدم‌

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۷۵۳

همایش «نسبت اسلام و توسعه اقتصادی» روز یکشنبه با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و تعدادی از استادان این حوزه برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، با گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی، همچنان یکی از مهمترین پرسش‌های پیش روی جمهوری اسلامی، بی‌‌پاسخ مانده است؛ اینکه نسبت اسلام و توسعه اقتصادی چیست؟، آیا اسلام نگاه و مکتب خاصی را برای توسعه تجویز می‌‌‌کند یا نسبت به مکاتب مختلف علمی ساکت است؟

برخی متفکران برجسته اسلامی معاصر نظیر شهید سید محمد باقر صدر  کوشیدند در آثار خود به این پرسش پاسخ دهند. شهیدان بهشتی و مطهری و امام موسی صدر را می‌‌‌‌توان از زمره این تلاشگران در دهه پنجاه دانست و مرحوم آیت‌الله موسوی اردبیلی نیز در دو دهه پایانی زندگی خود تلاش‌های آکادمیکی را در این زمینه بنیان نهاد.

گروه توسعه انجمن اندیشه و قلم در همایش «نسبت اسلام و توسعه اقتصادی» می‌‌‌‌کوشد با بررسی نظریات این پنج متفکر برجسته، گامی در جهت پاسخ به این پرسش بنیادی که مرتبط با وضعیت اقتصادی جامعه و معیشت عمومی نیز است، بردارد.

در این همایش که یکشنبه دهم تیر ماه در سالن فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می شود، علی مطهری، فرشاد مومنی، محمدرضا یوسفی، مجید رضایی و اسلام لویی به همراه کاظم صدر سخنرانی خواهند کرد و میزگرد علمی با حضور حسین راغفر، یدالله دادگر و حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم با مدیریت عزتی برگزار خواهد شد.

دبیری این همایش به عهده ابوالفضل پاسبانی بوده و حضور اساتید، دانشجویان، خبرنگاران و علاقمندان در آن آزاد است.

این همایش توسط انجمن اندیشه و قلم و با همکاری انجمن اقتصاد اسلامی، موسسه ارک و خانه اندیشمندان علوم انسانی، یکشنبه دهم تیر ماه از ساعت ١٤ الی ١٩ در سالن فردوسی خانه اندیشمندان واقع در خیابان نجات‌‌‌‌الهی، نبش ورشو برگزار می‌‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز